Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra
balu
balu na k-net.fr
Čtvrtek Březen 24 07:28:25 CET 2022
to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je
podstatna.
On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
> Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
> 121.77 vs 121.75
>
> Dodo
>
>
> Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr> napísal(a):
>
> ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail,
> ktory sa da len tazko dosiahnut.
>
> Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to
> nejak takto:
>
> Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
>
> Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4
>
> ...
>
> ...
>
> ...
>
> ...
>
> Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
>
> Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet
>
>
>
> a ma ho tam. Co sa tu deje?
>
>
>
> On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
>> No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v
>> tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je
>> potřeba aby v tý době zrovna vysílal.
>>
>> PH
>>
>> Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
>>> Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.
>>>
>>> Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma
>>> svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak
>>> viazane.
>>> Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v
>>> lietadle, aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia
>>> v tom istom lietadle.
>>>
>>> Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
>>>> No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna
>>>> frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a
>>>> letadla lze určit rychlost letadla.
>>>>
>>>> Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude
>>>> přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
>>>> Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost
>>>> (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...
>>>>
>>>> Tak jinak:
>>>> Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu
>>>> dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max
>>>> frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek
>>>> rychlosti.
>>>>
>>>> Jinak teda fakt nevim:-)
>>>>
>>>> PH
>>>>
>>>> Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
>>>>>
>>>>> Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci
>>>>> sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite
>>>>> detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz je ako sa ich
>>>>> podarilo vyriesit/obist/vyuzit
>>>>>
>>>>> - CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze
>>>>> zanedbat
>>>>>
>>>>> - spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej
>>>>> velkosti pred a za nie su
>>>>>
>>>>> - stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su
>>>>> rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
>>>>>
>>>>> - na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
>>>>>
>>>>> - na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
>>>>>
>>>>> - na meranie stacia dve vety od pilota
>>>>>
>>>>> nuz?
>>>>>
>>>>>
>>>>> On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
>>>>>> Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k
>>>>>> přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale Balů
>>>>>> zřejmě ví něco navíc :-/
>>>>>>
>>>>>> Tomáš
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/7c458b21/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list