Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Březen 24 07:26:56 CET 2022


Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
121.77 vs 121.75

Dodo


Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr> napísal(a):

> ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail, ktory
> sa da len tazko dosiahnut.
>
> Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to nejak
> takto:
>
> Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
>
> Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4
>
> ...
>
> ...
>
> ...
>
> ...
>
> Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
>
> Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet
>
>
>
> a ma ho tam. Co sa tu deje?
>
>
>
> On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
>
> No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom
> okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v tý
> době zrovna vysílal.
>
> PH
>
> Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
>
> Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.
>
> Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio
> so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane.
> Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v lietadle,
> aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.
>
> Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)
>
>
>
>
> On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
>
> No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna frekvence
> odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze určit rychlost
> letadla.
>
> Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost
> určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
> Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm
> krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...
>
> Tak jinak:
> Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se f
> změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu
> od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.
>
> Jinak teda fakt nevim:-)
>
> PH
>
> Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
>
> Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci sa mi ked sa
> podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite detaily sa podarilo
> identifikovat, otazka teraz je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit
>
> - CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze zanedbat
>
> - spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej velkosti pred a za
> nie su
>
> -  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su rozne, alebo
> aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
>
> - na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
>
> - na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
>
> - na meranie stacia dve vety od pilota
>
> nuz?
>
>
> On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
>
> Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači. Furt
> mi to přijde jako příliš málo dat, ale Balů zřejmě ví něco navíc :-/
>
> Tomáš
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/a13e3b78/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list