<div dir="auto"><div>Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju<div dir="auto">121.77 vs 121.75</div><div dir="auto"><br></div>Dodo</div><div dir="auto"><br><br><div class="gmail_quote" dir="auto"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <<a href="mailto:balu@k-net.fr">balu@k-net.fr</a>> napísal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div>
    <p>ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na
      detail, ktory sa da len tazko dosiahnut. <br>
    </p>
    <p>Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to
      nejak takto:</p>
    <p>Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet</p>
    <p>Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway
      0-4</p>
    <p>...</p>
    <p>...</p>
    <p>...</p>
    <p>...</p>
    <p>Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5.
      Ourevoir</p>
    <p>Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet</p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <p>a ma ho tam. Co sa tu deje?<br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div>On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">
      
      No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v
      tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba
      aby v tý době zrovna vysílal.<br>
      <br>
      PH <br>
      <br>
      <div>Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite">
        
        <div>Ides na to sice technicky skoro
          spravne, ale prilis zlozito. <br>
        </div>
        <div><br>
        </div>
        <div>Rozdiel frekvencie veze a lietadla
          nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou.
          Tieto nie su spolu nijak viazane. <br>
        </div>
        <div>Jednym spektrakom dokazem zmerat aj
          zakladnu frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu
          frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle. <br>
        </div>
        <div><br>
        </div>
        <div>Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako?
          :-)</div>
        <div><br>
        </div>
        <div><br>
        </div>
        <br>
        <div><br>
        </div>
        <div>On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček
          wrote:<br>
        </div>
        <blockquote type="cite">
          
          No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna
          frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a
          letadla lze určit rychlost letadla.<br>
          <br>
          Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude
          přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)<br>
          Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost
          (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...<br>
          <br>
          Tak jinak:<br>
          Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu
          dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max
          frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek
          rychlosti.<br>
          <br>
          Jinak teda fakt nevim:-)<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div>Dne 23.03.2022 v 20:06 balu
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite">
            
            <p>Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov.
              Paci sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-)
              Dolezite detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz
              je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit<br>
            </p>
            <p>- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte
              moze zanedbat</p>
            <p>- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej
              velkosti pred a za nie su</p>
            <p>-  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli
              su rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu</p>
            <p>- na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka,
              nic ine</p>
            <p>- na meranie staci antena, dobry spektrak a radio</p>
            <p>- na meranie stacia dve vety od pilota<br>
            </p>
            <p>nuz?<br>
            </p>
            <p><br>
            </p>
            <div>On 23/03/2022 14:09, Tomáš
              Hamouz wrote:<br>
            </div>
            <blockquote type="cite">
              
              
              <span style="font-family:'Courier New';font-size:9pt">Ještě
                by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k
                přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale
                Balů zřejmě ví něco navíc :-/<br>
                <br>
                Tomáš</span></blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </div>

_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div></div>