<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie
je podstatna.<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAP5hgLgc6tQCs0H81w3pWbF9heKQ9swAhUjWm__tEguoNbpQ=w@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">
<div>Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
<div dir="auto">121.77 vs 121.75</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
Dodo</div>
<div dir="auto"><br>
<br>
<div class="gmail_quote" dir="auto">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">Dňa št 24. 3. 2022, 7:08
balu <<a href="mailto:balu@k-net.fr"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">balu@k-net.fr</a>>
napísal(a):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
<p>ano, technicky by to takto islo, ale si prilis
fixovany na detail, ktory sa da len tazko dosiahnut. <br>
</p>
<p>Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota.
Prebieha to nejak takto:</p>
<p>Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet</p>
<p>Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue
approach runway 0-4</p>
<p>...</p>
<p>...</p>
<p>...</p>
<p>...</p>
<p>Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron
1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir</p>
<p>Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<p>a ma ho tam. Co sa tu deje?<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<div>On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"> No ještě by ti letadlo mohlo
prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom okamžiku byla
k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v
tý době zrovna vysílal.<br>
<br>
PH <br>
<br>
<div>Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div>Ides na to sice technicky skoro spravne, ale
prilis zlozito. <br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je
uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou
frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane. <br>
</div>
<div>Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu
frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky
posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom
lietadle. <br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<br>
<div><br>
</div>
<div>On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"> No pro nerelativistické
rychlosti platí, že relativní změna frekvence
odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a
letadla lze určit rychlost letadla.<br>
<br>
Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1
ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c,
tedy asi +/- 1 mach:-)<br>
Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani
závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot
třeba 20 °C), ...<br>
<br>
Tak jinak:<br>
Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží
okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze
předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu
od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.<br>
<br>
Jinak teda fakt nevim:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div>Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<p>Velmi dobra analyza problemu od vsetkych
prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari
rozprudit technicku debatu :-) Dolezite
detaily sa podarilo identifikovat, otazka
teraz je ako sa ich podarilo
vyriesit/obist/vyuzit<br>
</p>
<p>- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa
vo vypocte moze zanedbat</p>
<p>- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky
potrebnej velkosti pred a za nie su</p>
<p>- stredna ciara v spektrograme je veza,
ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste
lietadlo, v roznych fazach letu</p>
<p>- na meranie pouzivam frekvenciu veze,
hlasova prevadzka, nic ine</p>
<p>- na meranie staci antena, dobry spektrak a
radio</p>
<p>- na meranie stacia dve vety od pilota<br>
</p>
<p>nuz?<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div>On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"> <span
style="font-family:'Courier
New';font-size:9pt">Ještě by se měl uplatnit
i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači.
Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale
Balů zřejmě ví něco navíc :-/<br>
<br>
Tomáš</span></blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
rel="noreferrer" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>