Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Březen 24 07:08:27 CET 2022


ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail, ktory 
sa da len tazko dosiahnut.

Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to nejak 
takto:

Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet

Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4

...

...

...

...

Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir

Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet



a ma ho tam. Co sa tu deje?



On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
> No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom 
> okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v 
> tý době zrovna vysílal.
>
> PH
>
> Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
>> Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.
>>
>> Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma svoje 
>> radio so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane.
>> Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v 
>> lietadle, aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom 
>> istom lietadle.
>>
>> Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)
>>
>>
>>
>>
>> On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
>>> No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna 
>>> frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze 
>>> určit rychlost letadla.
>>>
>>> Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost 
>>> určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
>>> Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm 
>>> krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...
>>>
>>> Tak jinak:
>>> Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se 
>>> f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence 
>>> odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.
>>>
>>> Jinak teda fakt nevim:-)
>>>
>>> PH
>>>
>>> Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
>>>>
>>>> Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci sa mi 
>>>> ked sa podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite detaily sa 
>>>> podarilo identifikovat, otazka teraz je ako sa ich podarilo 
>>>> vyriesit/obist/vyuzit
>>>>
>>>> - CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze zanedbat
>>>>
>>>> - spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej velkosti 
>>>> pred a za nie su
>>>>
>>>> -  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su rozne, 
>>>> alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
>>>>
>>>> - na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
>>>>
>>>> - na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
>>>>
>>>> - na meranie stacia dve vety od pilota
>>>>
>>>> nuz?
>>>>
>>>>
>>>> On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
>>>>> Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra Ještě by se měl 
>>>>> uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači. Furt mi to 
>>>>> přijde jako příliš málo dat, ale Balů zřejmě ví něco navíc :-/
>>>>>
>>>>> Tomáš
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/4d674309/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list