<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na
      detail, ktory sa da len tazko dosiahnut. <br>
    </p>
    <p>Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to
      nejak takto:</p>
    <p>Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet</p>
    <p>Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway
      0-4</p>
    <p>...</p>
    <p>...</p>
    <p>...</p>
    <p>...</p>
    <p>Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5.
      Ourevoir</p>
    <p>Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet</p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <p>a ma ho tam. Co sa tu deje?<br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:d32083bc-9a85-ab61-d21e-bb84db82cc90@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v
      tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba
      aby v tý době zrovna vysílal.<br>
      <br>
      PH <br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:03180a26-5d49-1759-4786-1517a591ee54@k-net.fr">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <div class="moz-cite-prefix">Ides na to sice technicky skoro
          spravne, ale prilis zlozito. <br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Rozdiel frekvencie veze a lietadla
          nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou.
          Tieto nie su spolu nijak viazane. <br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Jednym spektrakom dokazem zmerat aj
          zakladnu frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu
          frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle. <br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako?
          :-)</div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček
          wrote:<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:9ee39e30-d594-582a-679e-f5049b83e037@seznam.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna
          frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a
          letadla lze určit rychlost letadla.<br>
          <br>
          Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude
          přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)<br>
          Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost
          (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...<br>
          <br>
          Tak jinak:<br>
          Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu
          dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max
          frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek
          rychlosti.<br>
          <br>
          Jinak teda fakt nevim:-)<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 23.03.2022 v 20:06 balu
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:3a716f41-2098-65a0-41cf-ceb190e956a7@k-net.fr">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            <p>Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov.
              Paci sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-)
              Dolezite detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz
              je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit<br>
            </p>
            <p>- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte
              moze zanedbat</p>
            <p>- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej
              velkosti pred a za nie su</p>
            <p>-  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli
              su rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu</p>
            <p>- na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka,
              nic ine</p>
            <p>- na meranie staci antena, dobry spektrak a radio</p>
            <p>- na meranie stacia dve vety od pilota<br>
            </p>
            <p>nuz?<br>
            </p>
            <p><br>
            </p>
            <div class="moz-cite-prefix">On 23/03/2022 14:09, Tomáš
              Hamouz wrote:<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:653385562.20220323140941@seznam.cz">
              <title>Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra</title>
              <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
                charset=UTF-8">
              <span style=" font-family:'Courier New'; font-size: 9pt;">Ještě
                by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k
                přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale
                Balů zřejmě ví něco navíc :-/<br>
                <br>
                Tomáš</span></blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>