Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Březen 23 22:25:27 CET 2022

No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna frekvence
odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze určit
rychlost letadla.

Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost
určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm
krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...

Tak jinak:
Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se f
změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence odpovídá
letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.

Jinak teda fakt nevim:-)

PH