Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Březen 23 16:25:42 CET 2022


Jak už tady zaznělo, na AM můžu slyšet i když někdo jiný mluví.
To je u leteckého provozu, kde se může pokoušet komunikovat někdo kdo má 
nějakou závadu, podstatné.
Navíc piloti podvědomě poslouchají i další provoz, což někdy může být 
varováním před mimořádnou událostí.
Třeba pokud slyším někoho mluvit když mluvím já, tak je asi něco špatně.

Právě proto si nejsem jistý, jestli zde na AM jede nosná i bez provozu. 
Jestli to nemá 100% modulaci.

PL

********************

Dne 23.3.2022 v 14:55 Jan Kuba napsal(a):
> Ne, AM má bez modulace stále nosnou, třeba jen 30 procent, ale má. 
> Alespoň AM na středních vlnach a AIR..
> AM bez nosné se říká DSB...
> Mimochodem víte někdo hlavní důvod proč se stále v letecké komunikaci 
> používá am modulace?
>
> středa 23. března 2022 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
>
>     Pokud po přistání ještě řeknou něco jako "tak jsme tu", tak se dá
>     klidová frekvence změřit.
>     Letecká komunikace myslím používá AM, mimo okamžik vysílání tam
>     asi žádná nosná neběží.
>
>     PL
>
>     *********************
>
>     Dne 23.3.2022 v 13:45 Pavel Hudeček napsal(a):
>
>         Identifikovat peak od letadla a zjistit o kolik se liší od
>         klidové hodnoty, pak výpočet podle relativistického Dopplera.
>
>         Což by hezky fungovalo u signálu primárního radaru, pokud
>         chytneme zdrojový i odražený, ale 118 MHz, to bude palubní
>         radiostanice a u tý teda fakt nevím, jak zjistit skutečnou
>         původní frekvenci s dostatečnou přesnotí.
>
>         Nebo, možná porovnat přímý signál s odraženým od vhodného
>         statického objektu, který je od letadla opačným směrem než
>         přijímač?
>
>         PH
>
>         Dne 23.03.2022 v 13:16 Daniel Valuch napsal(a):
>
>
>             Zdravim osadenstvo,
>
>             robim pravidelne skolenie na temu Zaklady merani vo
>             vysokofrekvencnych systemoch. Jedna z tem je pouzivanie
>             analyzatora spektra. Vcera som mal velmi dobru skupinu,
>             takze sme mohli urobit aj velmi pokrocile cvicenie:
>             /Pomocou analyzatora spektra odmerajte rychlost lietadla
>             pristavajuceho na letisku v Zeneve/.
>
>             V prilohe (dufam, ze prejde), zaznam obrazovky spektraku
>             FSW-26 s datami, ktore su k tomu potrebne. Kvizova otazka
>             - ako? :-)
>
>             b.
>



Další informace o konferenci Hw-list