Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra
Tomáš Hamouz
konfery.tomas.hamouz na seznam.cz
Středa Březen 23 16:33:35 CET 2022
Na kanále je standardně klid, dokud nezačne někdo vysílat.
Co myslíte tou 100% nodulací? U AM to znamená hloubku modulace nosné a
je samozřejmě snaha se co nejvíce této hodnotě přiblížit (ale
nepřemodulovat).
Tím že se jedná o dusimplexni provoz na jednom kanále, tak samozřejmě
když vysílám nemohu nikoho slyšet, ale při příjmu mohu slyšet všechny
ostatní najednou.
Tomáš
> Jak už tady zaznělo, na AM můžu slyšet i když někdo jiný mluví.
> To je u leteckého provozu, kde se může pokoušet komunikovat někdo kdo má
> nějakou závadu, podstatné.
> Navíc piloti podvědomě poslouchají i další provoz, což někdy může být
> varováním před mimořádnou událostí.
> Třeba pokud slyším někoho mluvit když mluvím já, tak je asi něco špatně.
> Právě proto si nejsem jistý, jestli zde na AM jede nosná i bez provozu.
> Jestli to nemá 100% modulaci.
> PL
> ********************
> Dne 23.3.2022 v 14:55 Jan Kuba napsal(a):
>> Ne, AM má bez modulace stále nosnou, třeba jen 30 procent, ale má.
>> Alespoň AM na středních vlnach a AIR..
>> AM bez nosné se říká DSB...
>> Mimochodem víte někdo hlavní důvod proč se stále v letecké komunikaci
>> používá am modulace?
>>
>> středa 23. března 2022 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
>>
>> Pokud po přistání ještě řeknou něco jako "tak jsme tu", tak se dá
>> klidová frekvence změřit.
>> Letecká komunikace myslím používá AM, mimo okamžik vysílání tam
>> asi žádná nosná neběží.
>>
>> PL
>>
>> *********************
>>
>> Dne 23.3.2022 v 13:45 Pavel Hudeček napsal(a):
>>
>> Identifikovat peak od letadla a zjistit o kolik se liší od
>> klidové hodnoty, pak výpočet podle relativistického Dopplera.
>>
>> Což by hezky fungovalo u signálu primárního radaru, pokud
>> chytneme zdrojový i odražený, ale 118 MHz, to bude palubní
>> radiostanice a u tý teda fakt nevím, jak zjistit skutečnou
>> původní frekvenci s dostatečnou přesnotí.
>>
>> Nebo, možná porovnat přímý signál s odraženým od vhodného
>> statického objektu, který je od letadla opačným směrem než
>> přijímač?
>>
>> PH
>>
>> Dne 23.03.2022 v 13:16 Daniel Valuch napsal(a):
>>
>>
>> Zdravim osadenstvo,
>>
>> robim pravidelne skolenie na temu Zaklady merani vo
>> vysokofrekvencnych systemoch. Jedna z tem je pouzivanie
>> analyzatora spektra. Vcera som mal velmi dobru skupinu,
>> takze sme mohli urobit aj velmi pokrocile cvicenie:
>> /Pomocou analyzatora spektra odmerajte rychlost lietadla
>> pristavajuceho na letisku v Zeneve/.
>>
>> V prilohe (dufam, ze prejde), zaznam obrazovky spektraku
>> FSW-26 s datami, ktore su k tomu potrebne. Kvizova otazka
>> - ako? :-)
>>
>> b.
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list