FV - ekonomika - bylo par postrehu ze skoleni

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 27 17:57:26 CEST 2022

S tím určitě souhlasím.
U té fotovoltaiky k tomu ale přistupuje pár věcí navíc.

Jednak to, že musíte docela dost rozmlátit barák.
Pokud to nechcete provozovat jako černotu, tak budou chtít nainstalovat
4Q elektroměr mimo dům, což je třeba pro mě asi to, co mě odrazuje
nejvíc (značný stavební/bourací zásah).
Ale i bez toho musíte nějak natahat DC i AC dráty přes celý dům,
případně ještě vodič tlustý noha coby ochranu atd.

Pak to bude chtít změnit návyky. Zaznělo tady v jiném vlákně, že je
problém přimět manželku, aby před praním případně pootočila
termostatickým ventilem.
A teď si představte, že budete chtít trochu efektivně využívat solar.
Tj. generovat spotřebu tehdy, když máte energie přebytek, i když by se
to třeba z pohodlnosti obsluze hodilo jindy.

No a pak k tomu přistupují takové radovánky jako žádosti a revize.

Takže bastlení na tomto poli je trochu komplikovanější než si třeba
postavit nějaké to malé CNC.

PL