FV - par postrehu ze skoleni

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Neděle Červen 26 20:58:30 CEST 2022

Dne 25.06.2022 v 22:52 Petr Labaj napsal(a):
> Při vší úctě si myslím, že tak to není.
> Pokud si kupuji luxusní auto nebo kuchyňskou linku, tak si prostě kupuji
> luxus a případně pohodlí. To je ta přidaná hodnota, kvůli které to kupuji.
>
> Ale pokud si chci vybudovat solár, tak většinou je to kvůli "užitným
> vlastnostem".
> Případně ještě abych mohl machrovat před ostatními zbohatlíky jak jsem
> moderní a zelený.
> Samozřejmě jsou lidé, pro které je ochrana chroustala zahradního
> důležitější než cokoli jiného, ale to asi nebude masová záležitost.

No já si myslím, že i pro některé lidi je to věc typu: "Teď na to mám,
je mi 55 let, mám peníze nazbyt a to nové auto si koupím o rok později.
Ale v důchodu se mi to bude hodit."

Je to o ceně peněz, která je v produktivním věku nižší než v důchodu.

Ten příměr s drahou sedačkou je kupodivu dost dobrý. Prostě si dopřeju
něco, na co mám, ale nutně to nepotřebuju. Když pak budu chlapům v
hospodě vyprávět, že za elektriku platí 1500 měsíčně, budou závidět, i
když opomene těch 500k za instalaci.

Standa