Re: Hybridní měnič na síť

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Červen 21 09:45:30 CEST 2022

Ano chtěl bych to provozovat jako UPSku. Když bude nabita baterie treba
<30% tak se bude svitit (pres 230V menic) z ní a když bude pod 30% tak se
to prepne na síť a počká se až se baterie nabije (třeba na 80% nebo kdy
ještě nepřijde do režimu pomalého nabijeni). Baterii nabijet jenom z FVE a
ne ze sítě...

Pokud mi v létě na ty budouci panely (3x180W) svítí přímé slunce cca 5h
denně bude stačit 100Ah baterie (LiFePo4 12V)? Někde jsem našel vzorecek:
(výkon panelu * počet hodin) / 1.55 (ne vždy sviti) což vychází cca
1.7kWh/den. Pokud bude svítit pořád tak 2.7kWh/den a obojí bude (prostým
výpočtem 12*100) asi na tu 100Ah málo co? Jestli ve výpočtu není ještě
nějaká finta ci zkušenost nebo jsem se nyní ztrapnil a vše je špatně :-).

Jinak z měničů na Hadexu nějak nemohu vybrat, který be se hodil pro tak
malý systém...

https://www.hadex.cz/_30kombinmen-menice-napeti-menice-kombinovane-a-hybridni/

Treba standby spotřeba 10W je docela dost a při provozu 25W už je pomalu
jak dvě žárovky tzn. 50% účinnost... Ty menší menice jsou vetsinou PWM a ty
větší s MPPT zase chtějí více článků v baterii (24V) i když třeba 24V bude
na konec nutnost... Tak jestli nebude výhodnější si to cele složit z
komponent (MPPT, nabíječka, menic na 230V a nějaké rizene relé na přepínání
menic/sit).

Děkuji