Re: Hybridní měnič na síť

Neděle Červen 19 12:03:29 CEST 2022

Já uvažuju o FVE a i když vím, že firmy co to montují, to mají hodně
předražené (ale zase vyjednají dotace), sám bych tu papírovou válku
nechtěl podstupovat. Nevím, jak který distributor, ale ČEZ chce na FVE
projekt, revizi, protokol o nastavení měniče a do elektroměrového
sloupku doplnit druhý přijímač HDO pro nouzové odpojení FVE. Chtějí, aby
elektroměrový sloupek odpovídal jejich aktuálním požadavkům (musí to být
sloupek, nesmí být elektroměr na baráku) a když už nemají čím dalším
prudit, tak na drátech ve sloupku musí být návlečky.

Firmy při instalaci zásadně nastavují režim bez přetoků. Firma, s kterou
zrovna komunikuju, když jsem řek, že bych chtěl vyřídit povolení přetoků
a využívat virtuální baterii ČEZu, se nějak podezřele dlouho neozvala. I
když dokážu si představit, že když budu mít od nich všechny potřebné
papíry, dojdu s tím u nás na pobočku ČEZu, která je v elektromontážní
firmě, co mi ten sloupek dělala a že s nima dohodnu potřebné úpravy
sloupku tak, aby to ČEZ akceptoval. Protože pokud chce ČEZ něco jinak,
ať si to vyřídí hoši v jednom baráku.

Nedokážu si představit, jak ten měnič funguje v režimu bez přetoků a
jak, když jsou přetoky povoleny a měnič má baterii. Předpokládám, že
měnič je připojený paralelně k síti. Je tedy na přívodu proudové trafo,
které říká, kdy má měnič do sítě dodávat?

Jinak kombinace TČ a FVE je taky zajímavý problém. Dovedu si představit,
že se TČ rozeběhne třeba i z FVE bez baterie, pokud má frekvenční měnič.
U přítelkyně to nabíhá plynule od minimálního výkonu a vhodnou regulací
by se výkon TČ dal přizpůsobit tomu, co zrovna dají soláry. Já mám bez
frek. měniče, kompresor má cca 1,5 KW, ale ta proudová špička při
rozeběhu vyžaduje, aby to šlo ze sítě. Mohu tam něco optimalizovat,
spousta tepla se dá naakumulovat do podlahy. Takže když svítí, nastavit
termostat o něco výš a nechat TČ běžet. Vlastně s povolenými přetoky a s
energií ve virtuální baterii jde už pak jen o minimalizaci distribučních
poplatků.

Anděl