vykonove bistabilni rele

Čtvrtek Červen 16 12:25:14 CEST 2022

Uvádí se, že kolej proti zemi může mít max. 70V. Celkem to i vychází pro
5% ztráty, kdy ze 3 KV je 150V, z toho polovina na koleji a polovina na
troleji. Ale při týdenním měření jsme naměřili 205V po dobu 3 vteřin a
asi to není až tak mimořádné.

Mluvil jsem s pánem, který ještě v 60. letech dělal žárovkové
polarizované drenáže - francouzský patent. Žárovka stabilizuje proud -
byly tam šílené sérioparalelní kombinace nějakých 60V žárovek. Jednou za
14 dní přišel, změřil potenciál potrubí proti zemi (proti referenční
elektrodě Cu/CuSO4 v zemi kousek od trubky) a podle toho vypínačema
nacvakal míň nebo víc žárovek.  Při tom povyměňoval popraskané. Ty
žárovičky prý odcházely neustále, ale 220V halogenka prý vydržela
vždycky všechno.

Běžně na kolejích bývá od -50 do +50V. Jak kdy, podle toho, kde se
zrovna pohybují vlaky. Problém je ta tlumivka 16,5 mH. Když to vypínám
poj. odpínačem - nožovkou, vytáhne to dost dlouhý oblouk. Ta pojistka,
když se přeruší, si s tím poradí. Přeruší se obvykle na víc místech
najednou, okolo se spečou zrníčka písku. Ten vypínač by musel mít
kontakty hodně daleko od sebe. Ale možná jističe na tom budou líp.
Kouknu na to a odzkouším.

Anděl