Solar na parapet

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Červen 13 12:06:51 CEST 2022

U LiXX baterii se udava ještě casova zivotnost nezavisla na poctu cyklu,
u LiFePo tusim 10 az 15let. Dle výrobce a faze mesice :-)
Takze nezbyva nez doufat ze něco vydrzi....ale kolik to podle me spocitat nepujde...
J.S.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Monday, June 13, 2022 11:31 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Solar na parapet

Tomu rozumím. Ono lepší, než počet cyklů by bylo procento opotřebení.
Třeba tak, že jestliže po 6000 cyklech má baterie 80% kapacity, je opotřebení (100-80)/6000=0,00333% na cykl. Jenže je to malé číslo.

Já myslel něco jiného. Jestliže koupím baterii o dvojnásobné kapacitě, bude stát řekněme 1,6x více. Pokud ale udaný počet cyklů je pro proud 1C, 20% až 80%, pak jaký bude počet cyklů pro 0.5C (při dvojnásobné kapacitě baterie stejný proud). Bude to třeba x2, t.j. 12000 cyklů? A dále při potřebě uskladnění stejného množství energie nyní nebude baterie pracovat v rozsahu 20-80%, ale jen 35-65%. Jak to prodlouží počet cyklů? Opět koeficientem 2x? Takže 1.6 x dražší baterie vydrží 4x déle?

Jsou to statisticky platné údaje, ale není někde měření, jak je to opravdu a zda závislost je lineární jak jsem to popsal v příkladu, nebo dokonce opotřebení s menším zatížením klesá ještě rychleji?

Martin Záruba