Solar na parapet

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Červen 13 11:31:19 CEST 2022

Tomu rozumím. Ono lepší, než počet cyklů by bylo procento opotřebení.
Třeba tak, že jestliže po 6000 cyklech má baterie 80% kapacity, je
opotřebení (100-80)/6000=0,00333% na cykl. Jenže je to malé číslo.

Já myslel něco jiného. Jestliže koupím baterii o dvojnásobné kapacitě,
bude stát řekněme 1,6x více. Pokud ale udaný počet cyklů je pro proud
1C, 20% až 80%, pak jaký bude počet cyklů pro 0.5C (při dvojnásobné
kapacitě baterie stejný proud). Bude to třeba x2, t.j. 12000 cyklů? A
dále při potřebě uskladnění stejného množství energie nyní nebude
baterie pracovat v rozsahu 20-80%, ale jen 35-65%. Jak to prodlouží
počet cyklů? Opět koeficientem 2x? Takže 1.6 x dražší baterie vydrží 4x
déle?

Jsou to statisticky platné údaje, ale není někde měření, jak je to
opravdu a zda závislost je lineární jak jsem to popsal v příkladu, nebo
dokonce opotřebení s menším zatížením klesá ještě rychleji?

Martin Záruba