BLDC motor

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červen 12 03:06:30 CEST 2022

No to jsou ti ďáblíci v detailech:
Teoreticky teda máme kus oceli v cívce a v tom kusu oceli je 2,5 T. To
skutečně jde, jenže za cenu nějakých těch kA/m, takže cívka bude
obejmnější než ten kus oceli. Tady jsem si vypůjčil nějaký obrázek BLDC:

Když magnety v rotoru nahradíme elektromagnetama, rotor nabobtná do
podoby blízké statoru. A protože se těch 2,5 T rozleze na pólový
nástavec, který pokryje celou plochu zabranou elektromagnetem, bude z
toho zas ten 1 a něco. Tzn. v porovnání s Nd magnety buď dostaneme větší
motor stejného výkonu, nebo stejně velký s menším výkonem.

PH