Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Sobota Červen 11 17:57:25 CEST 2022

Protože při napájení ze sítě tam je někde proudový chránič. U DC
napájení tam žádná nezávislá ochrana není - a to ani u toho BEL
regulátoru, je jedno, že si nějakou ochranu dělá sám. Dostane ránu a kde
je? Ochrana je potřeba elektromechanická, tupá, blbuvzdorná, fungující vždy.

Ono to ani nemusí týct do trubky, mě stačí když vidím, co je za bláto na
kontaktech v zimě z ledové vody a co to po asi 7 letech udělalo za
škvarky (bojler má už skoro 20 let). Tam bych určitě DC netahal ani náhodou.

Já tomu říkám "arduino efekt". Ono to někomu funguje, na jeho stole,
možná i u sousedů. Ale když to zkusíte vy, rychlost chrlení nadávek vám
zablokuje pusu.

Může to někomu fungovat, než vyletí, tak to jeho potomci včas změní...
Není otázka, ZDA,ale KDY.

Ještě jednou, KDY. Stihnete to změnit včas?

JL.