BLDC motor

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Pátek Červen 10 14:16:49 CEST 2022


Když jsem ještě pracoval, používali jsme BLDC motory u textilních strojů
kvůli možnosti velmi přesně držet stabilní otáčky včetně úhlu natočení mezi
několika motory.  Tohle s asynchronním motorem nejde, má skluz v závislosti
na zátěži  a když se zátěž mění, otáčky kolísají. Nedá se to přesně řídit.
Existovaly reluktanční motory, ale ty mají malou účinnost a jsou vzhledem k
výkonu velké. Myslím, že už snad ani nepoužívají.
Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW


<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez
virů. www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

pá 10. 6. 2022 v 8:11 odesílatel ajtservis <info na ajtservis.cz> napsal:

> co si pamatuju z vysvetleni na nemeckem kanale AMS, velmi podrobnem a
> dobre podanem bez jakehokoliv ideologickeho ovlivnovani, tak jde o snahu
> vyuzit/kombinovat idealni vlastnosti a ucinnost pro jednotlive typy
> motoru a rezimy auta. pro pojizdeni po meste neni dobre smrdlat motor
> 150kw, motor s buzenim a s magnety a tim moznosti rekuperace  a atd.
> kazde reseni je idealni pro jiny druh provozu, ma jinou vahu, cenu,
> vyrobu. kombinaci motoru se snazi najit ideal.
> tomik.
>
> Dne 09.06.2022 v 22:27 Pavel Urbančík napsal(a):
> > Když jsme u těch synchronní/asynchronní.
> >
> > Netušíš proč má 4x4 Enyaq zadní synchronní a přední asynchronní?
> > Může to mít nějaký význam?
> >
> > Některé auta mají oba asyn, nebo syn.
> >
> > Pavel
> >
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
> > Sent: čtvrtek 9. června 2022 20:31
> > To: hw-list na list.hw.cz
> > Subject: Re: BLDC motor
> >
> > BLDC/BLAC/PMSM jsou synchronní motory. Na rozdíl od běžného 3f
> asynchronního
> > motoru.
> > Dají se řídit i bez dodatečných senzorů (sensorless), ale teprve se
> senzory
> > (většinou Hallovkami) vyniknou jejich vlastnosti.
> > Tedy velmi široký rozsah otáček a momentu, přesné řízení včetně
> polohování.
> > Jsou pro stejný výkon většinou menší než asynchronní motory a mají trochu
> > vyšší účinnost.
> > Řízení je trochu dražší. Asynchronní motor umí líp či hůř řídit každý
> > frekvenční měnič. Synchronní motory umí řídit jen lepší měniče (a pak to
> > mají uvedeno v dokumentaci).
> >
> > PL
> >
> > *********************
> >
> > Dne 9.6.2022 v 19:34 Michal Gregor napsal(a):
> >> Zdravim,
> >> hodne se mluvi o rozvoji BLDC motoru. Ale jak je to v praxi? Kdy se
> >> hodi pouzit BLDC motor a kdy klasicky 3 fazovy? Co menic jsou drazsi
> >> ty na 3 fazove motory nebo na BDLC?
> >> Kolega chce mensi motor k pumpe s regulaci otacek a zatim jsme moc
> >> informaci nenasli.
> >>
> >> Michaů Gregor
> >>
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
>
> --
> AJT SERVIS s.r.o.
>
> Oparno 65
> Velemín
>
> ICO:04203879
> DIC:CZ04203879
>
> email:
> info na ajtservis.cz
>
> tel.
> 777 584 558
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220610/1f758f30/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list