BLDC motor

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pátek Červen 10 14:49:13 CEST 2022

Reluktanční motory se používají/ly u regulačních tyčí reaktoru – tam to snad bylo kvůli údržbě, ale už si to moc nepamatuju.

Ještě jsem zachytil, že s tím experimentovala nějaká automobilka – hlavně kvůli ceně a taky tuším to byl WheelTug - s tím zkoušeli tahat letadla. O tom už jsem dlouho nic neslyšel, takže asi žádná hitparáda.

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Friday, June 10, 2022 2:17 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: BLDC motor

Když jsem ještě pracoval, používali jsme BLDC motory u textilních strojů kvůli možnosti velmi přesně držet stabilní otáčky včetně úhlu natočení mezi několika motory.  Tohle s asynchronním motorem nejde, má skluz v závislosti na zátěži  a když se zátěž mění, otáčky kolísají. Nedá se to přesně řídit.  Existovaly reluktanční motory, ale ty mají malou účinnost a jsou vzhledem k výkonu velké. Myslím, že už snad ani nepoužívají.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com