RE: OT: soláry a solární ohřev vody

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Středa Červen 8 17:49:15 CEST 2022

Není nic snadnějšího než se podívat na datasheety k jističům ..
Na DC jsou jiné jističe než na AC kvůli rozdílnému chování oblouku.

Sám mám osazené OEZ LTN-DC

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Lukeš
Sent: středa 8. června 2022 16:03
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Pokud by došlo k úderu bleskem a prorazilo se vinutí primár-sekundár včetně
mosfetů, pak je obava oprávněná. Ale po úderu blesku by se měly preventivně
vyměnit všechny ochrany, pokud došlo k jejich vypnutí, nejen ty shořené.
Týká se to jen proudových chráničů, které chrání
- proti DC
- proti harmonickým
- proti přepětí
- proti podpětí
- a nakonec i proti uniklému proudu

Jsou drahé, ale asi mají smysl byť ne kvůli tomu DC.

Lze ale věci řešit systémověji a osadit přepěťovky a LC filtry, možná i za
stejné peníze.