Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Červen 8 16:03:18 CEST 2022

Pokud by došlo k úderu bleskem a prorazilo se vinutí primár-sekundár
včetně mosfetů, pak je obava oprávněná. Ale po úderu blesku by se měly
preventivně vyměnit všechny ochrany, pokud došlo k jejich vypnutí, nejen
ty shořené. Týká se to jen proudových chráničů, které chrání
- proti DC
- proti harmonickým
- proti přepětí
- proti podpětí
- a nakonec i proti uniklému proudu

Jsou drahé, ale asi mají smysl byť ne kvůli tomu DC.

Lze ale věci řešit systémověji a osadit přepěťovky a LC filtry, možná i
za stejné peníze.