Re: OT: Lepení hliníku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červenec 31 15:35:05 CEST 2022

Nýtování je fajn, pokud je na to konstrukce vhodná. Pro spojení
deskového materiálu s prostorovým materiálem (třeba plech na jeklu) je
to rychlé a vhodné.
Ale už u nýtování dvou deskových materiálů, kde obě strany mají být
pohledové, to tak fajn být nemusí. Trhací nýt je z druhé strany hnusný.
Pak už to chce nýtovat jinak.
Hlavně je ale (podle mě) problém spojovat nýtováním dva prostorové
objekty. Třeba dva jekly k sobě.
Buď můžu do jednoho udělat díru jako do zadnice, abych tam prostrčil
hlavici nýtovacích kleští.
Nebo bych musel použít tak dlouhé nýty, které jsou delší než výška
jednoho z jeklů plus tloušťka stěny toho druhého.

U šroubování je výběr spojovacího materiálu asi přece jen snadněji
dostupný ve velké šířce sortimentu. Tedy i případně dlouhé šrouby.
A za sebe můžu říct, že pokud bych si mohl vybrat, jestli na nějaké
konstrukci budu mít nerozebiratelný nýtovaný nebo rozebiratelný
šroubovaný spoj, beru šroubovaný.

No ale protože o konstrukci víme pořád celkem prd (i přes nějaký
náznak), tak všechno stejně můžou být jen neurčité univerzální rady.
Třeba podle toho popisu (rošt + prkna) by se mi jako rozumné jevilo ty
hliníkové profily vůbec nespojovat a svázat je jen přišroubováním těch
prken.
Ale může to být taky úplná blbost, protože slutečný záměr neznám.

PL