Re: příjem NTP ESP8266/32

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Červenec 27 23:35:38 CEST 2022

Dne 27.7.2022 v 14:09 Dodo Racek napsal(a):
> ufff
> 10 us na standardnom OS asi nie -> nedokazete zabezpecit odozvu (
> vykonanie niecoho ) v zavislosti na vstupe do stanoveneho casu, aj ked
> interne dokazete udrzat cas v dostatocnej presnosti.
> NTP na RTOS neviem - s nimi som nerobil v rozsahu, aby som mohol nieco
> tvrdit
>
> Dedikovane HW gerety by to asi dali. Napriklad ( mnou najcastejsie
> pouzivany M300 ;-) )
> https://www.meinbergglobal.com/english/products/rack-mount-1u-ntp-server.htm
> prekliknite si na stranke
> [...]

Dobrý den,

bližší HW detaily neznám, z technického řešení jsem se dozvěděl jen to,
co bylo nutné pro napsání SW pro analýzu a prezentaci naměřených údajů,
a to, o čem jsme kecali při přestávkách na kafe :-) Tam jsem se
dozvěděl, že se normál bere z GPS a distribuce synchronizace je řešená
přes optiku (jak kvůli rychlosti, tak odolnosti proti rušení, bylo to v
elektrárně).
Nejsem konstruktér HW a před těmi 20 lety to pro mně bylo totální scifi
:-) Měl jsem tehdy dost zkušeností se SW synchronní komunikací po
ARCNETu, který jsme používali cca od r. 1992 v řídicích systémech kvůli
jednoznačně definovatelné odezvě, ale ani s dedikovanou RTOS exekutivou
bychom se se 4 Mb na 10 us nedostali :-) No ale je to už 20 let, takže
je mi jasné, že se technologie posunula někam jinam...

jf