Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Středa Červenec 27 21:54:15 CEST 2022

Pěkný den,
já si do dneška myslel to co vy, ale:

https://www.ti.com/lit/an/sbaa274/sbaa274.pdf (strana 8 a dále).

LB

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 27. 7. 2022 21:19:27
Předmět: Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku
"No nebudu se přít, asi to máte líp nastudované.
Ale z té odkazované tabulky to (podle mě) nijak neplyne.
Tam se jenom dělá přepočet rozdílu teplot na napětí. Stále (podle mě)
rozdílu, ne absolutních hodnot.

Chápu to stejně jako elektrické napětí. To je rozdílem potenciálů. A je
jedno, jestli je výchozí potenciál 0V nebo 1000V. Rozdíl mezi 0V/1V a
1000V/1001V bude pořád 1 volt.
A u toho termoelektrického napětí by to byl rozdíl teplotních potenciálů
(a z toho odvozené termoelektrické napětí). A ty budou zase stejné,
nezávisle na referenční hladině.

PL