Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červenec 27 21:32:55 CEST 2022

Před chvílí jsem tu psal o čase, že je to potvora, co se týče měření.
Nicméně ho umíme měřit s fantastickou přesností. Teplota je v tomto
smyslu potvora na druhou. Nejpřesnější definici teploty bych převzal od
prof. Kulhánka - teplota je to, co měří teploměr.
Opravdu, když půjdete opravdu do hloubky, nic lepšího nevymyslíte. Už
to, že má začátek v nule Kelvinovy stupnice a té nuly nelze nikdy
dosáhnout, je dostatečné varování, že je tam něco divně a počítat s tím
jako s potenciálem asi nejde.

Mrazík