Re: [OT] Re: myčka BOSCH zavada, typ, navod ?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Červenec 24 01:18:41 CEST 2022

Ja se jen ohradil proti vasemu prehnane generalizujicimu "Nová bude eko
a s tím je víc trablů, než by bylo zdrávo." a nakonec z toho vyplynulo,
ze proste mate zkusenost s jednou nejakou novejsi myckou, ktera neni
dobra, pripadne nefunguje podle vaseho ocekavani ze zkusenosti se
starsim kusem. Tohle je ale jasne, ze vetsina lidi ma zkusenost s malo
kusy, proto prakticky nemuze provest relevantni srovnani - moje
zkusenost s myckou je "Nova je eko a nejsou s tim zadne trable, jen to
dlouho trva". Mam z toho generalizovat?

Mimochodem - vase tvrzeni s vysavacem a 'limitovanym vykonem' - omezen
je prikon a neni jednoducha prima umera mezi prikonem a sacim vykonem.
Moderni vysavac mam (staremu se postupem casu rozpadly plasty, takze
slouzi v garazi) a vysava srovnatelne jako ten predchozi - stejna
znacka, pritom prikon 2200W -> 890W. Ale zase - tam se to bude lisit
podle spousty veci - velikost bytu, zver, koberce a koberecky apod, jak
prenest nejakou zkusenost?

Zbytek debaty je slozitejsi - veci se prilis nedelaji tak, aby vydrzely,
protoze zakaznik chce mnoho a za malo. K tomu je servis a dily drahy,
pristup k dilum je omezeny, servisni informace nedostupne, 'oficialni
zastoupeni' a jejich servisy jsou pomale. To vse smeruje proti opravam a
k vymenovani - a neverim na spiklenecke teorie, ze to tak chteji vyrobci
- proste takhle se ustavila rovnovaha. Ano, vyrobci dost tahaji za delsi
kus provazu - typicky, kdyz je jim znama zivotnost 'spotrebaku/rychle
opotrebovavanych soucasti' a tuto informaci u prodeje nezminuji a pak si
danou vec slusne namazou.

To, jak komu vychazi ekonomicka rozvaha, to je pak uz na zaklade toho
generalizovani vyse - ja verim (a vychazi mi to), ze nove mi dava neco
noveho a pozitivniho vuci staremu, takze moje rozvaha je nova, lepsi vec
se zarukou a lepsi dostupnosti pripadneho servisu, vs. pouzita vec,
moralne zastarala, s rizikem nastradanych zavad atp. Tj. jednoducha
uvaha 'cena opravy' vs 'cena noveho spotrebice' zanedbava prilis mnoho.

Vase echt lidske argumenty nechapu, protoze s necim takovym jsem se
nesetkal v takove mire, abych si to zapamatoval. Jediny pristroj, ktery
me nejak dlouhodobe (ekologicky) sere, jsou moje pc repraky, ktere z
'eko' hlediska usinaji, takze nez je zvukova notifikace probudi, tak je
notifikace v haji. To je 'nepozadovane chovani'. Jinak nevim.

J.