Re: Degradace kondenzátorů tř. X vs EMC (zdroj pro LEDku z kondenzátoru)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 18 23:15:10 CEST 2022

Vyschlý elyt obvykle nic zajímavého nedělá, jen to prostě nefunguje,
nebo zlobí z toho napájený spotřebič.

Když ale vynecháte EMC prvky chránící před typem rušení, kde jeden pól
je síť a druhý je DC výstup, tak každý digitální měřák (možná až na pár
výjimek), kterým se pokusíte měřit výstup, ukáže o pár (desítek) V více
než tam doopravdy je.

Nejlíp dopadnou rozměrově nejmenší, ležící na nevodivé podložce, mnohem
hůř největší multimetry, ještě hůř při držení v ruce a úplně nejhůř
dopadnou stolní, napájené ze sítě a stejně dopadnou i všechny další
měřáky spojené s PC, nebo čímkoli, včetně samotného kabelu.

PH