X server pro Windows

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 18 16:06:10 CEST 2022

Já datový tok měřím jednoduchým programem bwm.
Kdysi jsem nějaký polotovar odněkud stáhnul a dopsal.
Máte-li zájem, pošlu (zdroják v C necelých 5 kByte bez jakýchkoli
závislostí).
Jednoduché, funkční.

Dobrá grafika je bufferovaná. Má image okna u sebe v paměti a na
obrazovku posílá jen změny.
Ale to není případ wxWidgets.
Pokud se to tedy nedá nějak zapnout, ale to by zřejmě fungovalo jen při
překladu.

Docela jsem přišel na chuť XRDP. Podle mě možná lepší možnost než
všelijaké ty xVNC.
Ale funguje jinak, je to samostatný desktop, nikoli kopie jiného
běžícího desktopu.
Jestli to správně chápu, tak si spustí své vlastní X, a jeho výstup pak
přenáší vzdálenému klientovi.
A příjemné je, že na Windows to nepotřebuje žádného speciálního klienta,
používá se Vzdálená plocha.
Navíc je to asi celkem používané, takže se to dá nainstlovat rovnou z
repository (aspoň na Debianu a jeho klonech, přes apt).
Datový tok je tady malý, podobně jako xVNC to přenáší změny obrazovky.

PL