Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Červenec 12 16:03:20 CEST 2022

Ahoj,

já bych tady poznamenal, že je docela dobré si přečíst ten manuál od kotle. V něm je popsáno, že tvůj popis není úplně přesný. Kotel v ekvitermním režimu mé tuším tři nebo čtyři denní režimy, jsou popsané jako ráno, den, večer a noc.

Na druhou stranu je potřeba vědět, jaká je tepelná kapacita baráku (ve smyslu zdiva), jestli vůbec dojde ke změně teploty o jeden stupeň za méně než X hodin. V mém stoletém baráku je to asi 8 hodin při -5 °C venku. Takže je naprosto marné se tím zabývat.

Co by pro tebe mělo být podstatné je, jak moc si tvoje rodina hodlá hrát s čudlíkama na topení. U nás to rodina která trvale bydlí v baráku pochopila a proto nám ekvitermní regulace funguje. Moje maminka dodnes nepřipustila, že topíme, když máme studené radiátory.
Pokud si chcete točit s kolečkama, pak vám ekviterm nebude vyhovovat a nemá cenu se jím zabývat. Rozdělení je asi tak - ekviterm je úsporný, ale je naprosto nevhodný pro lidi, co si rádi točí čudlíkama.

Zajímavá je situace, kterou tady popsal Standa - Člověk má větší pocit tepelné pohody, když vstane a radiátory jsou zrovna teplé. Proto má nastaveno na 15 minut před vstáváním zvětšit teplotu o 1 °C, což se sice nestane, ale pocit pohody to zvětší.

---------- Původní e-mail ----------
[cut]

Koukal jsem na ekvitermní regulaci a asi se úplně nehodí pro tuto
situaci, když by kotel topil na stejnou teplotu vody podle venkovní
teploty, tak mi bude topit řekněme celý den stejně. Rozdíly v
místnostech bych si asi upravil termostatickými hlavicemi. Jenže tady
jde proti tomu hlavně to, že v obýváku (spojeném s kuchyní) se spí a v
noci by to chtělo teplotu snížit. V dětském pokoji podobně. Pak bych
musel kotli říci aby topil méně, ale to jde proti ekvitermní regulaci.
Ta se asi více hodí na situace, kde má každá místnost danou funkci -
obytnou, spací atd.