Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Martin Hanek martin na hanek.net
Úterý Červenec 12 22:21:59 CEST 2022

Díky za upozornění,
teď budu za blbce, celou dobu píšu o kotli Baxi Luna Classic a dnes
vlezu do sklepa a on tam je Baxi Prime 1.24:
https://www.baxi.cz/archiv-kotlu-baxi/prime/
což je asi předchůdce. Já to předtím psal v práci a kotel jsem googlil
podle těch čudlíků a "1.24", co jsem si zapamatoval.
Ten Prime má skoro stejné parametry, má taky ekvitermní regulaci,
možnost připojení venkovního čidla, ovládání ON/OFF nebo přes R-BUS, což
popisují jako Open-Therm BAXI.

Koukám na ty denní režimy, u toho Luna Classic to je popsáno jako
aktivity HOME, AWAY, MORNING, EVENING a CUSTOM. Podstatné je, že se to
týká zapojení s inteligentním WiFi termostatem BAXI MAGO (Tab.12
Tabulka nastavení s BAXI MAGO). Sám kotel to neumí, což je stejně jedno,
protože jej nemám.

Kotel Prime má v manuálu popis parametrů ke klimatickým křivkám, ale
měnit je lze pouze softwarem, což je na dlouhé lokty. Dále z manuálu
kapitola 6.6.4:
/Je-li ke kotli připojen prostorový termostat ON/OFF, kontrola teploty
náběhu bude záviset na nastavené klimatické křivce.//
//Je-li ke kotli připojen modulační prostorový přístroj BAXI,
požadovanou klimatickou křivku lze připojit přímo na přístroji.//
/
<vsuvka>------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Když jsem kopíroval výše uvedený text, tak jsem zjistil, že v tom PDF je
ještě skrytá věta týkající se ON/OFF termostatu, popírající tu viditelnou.
V tomto PDF návodu: https://www.baxi.cz/index.php?cmd=download&id=2076
na straně 30 dole jsem označil text na druhém řádku zespodu: /Je-li ke
kotli připojen prostorový termostat ON/OFF, kontrola teploty náběhu bude
záviset na nastavené klimatické křivce.//
/s ním se označily i nějaké texty nad tím, dal jsem CTRL+C a CTRL+V a
najednou vidím i toto: /Venkovního čidla nelze využít při zapojení
prostorového termostatu ON/OFF./
Zajímavé, viditelné to není, ale vyhledat se ten text dá.
<konec

S tím hraním si s čudlíky máte pravdu, u VAVek bylo dost točení a těžko
jsem vysvětloval, že když VAVky aktuálně topí na trojku, tak otočením na
pětku více topit nebudou.

Martin Hanek