Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Martin Hanek martin na hanek.net
Úterý Červenec 12 15:24:44 CEST 2022

Dobrý den,
děkuji všem za odpovědi, trochu jsem si to ujasnil, něco probral s
topenáři atd.
Jak jsem psal, jedná se malý třípokojový byt, kde kuchyně+obývák jsou v
podstatě spojené (shnovací dveře se nezavírají). V tom obýváku je ještě
spací patro ve výšce 2m a slouží jako ložnice.
Pak zbývá dětský pokoj (i na spaní) a koupelna (se dveřmi do kuchyně).
Dům je skoro 100 let starý, zatím nezateplený. Radiátory jsem popisoval,
jestli výkonem budou stačit při nízké teplotě vody se uvidí až v zimě.

Koukal jsem na ekvitermní regulaci a asi se úplně nehodí pro tuto
situaci, když by kotel topil na stejnou teplotu vody podle venkovní
teploty, tak mi bude topit řekněme celý den stejně. Rozdíly v
místnostech bych si asi upravil termostatickými hlavicemi. Jenže tady
jde proti tomu hlavně to, že v obýváku (spojeném s kuchyní) se spí a v
noci by to chtělo teplotu snížit. V dětském pokoji podobně. Pak bych
musel kotli říci aby topil méně, ale to jde proti ekvitermní regulaci.
Ta se asi více hodí na situace, kde má každá místnost danou funkci -
obytnou, spací atd.

Pak mi lépe vychází dát pokojový termostat do dětského pokoje, která má
největší ztráty a nemá další zdroj tepla (bez termohlavice). Zde
nastavím nějaký profil den/noc. Obývák s kuchyní pak doladím
termohlavicemi, případně i bez nich, pokud se to povede. Koupelna není
podstatná, tam to zůstane otevřené.

Ještě jednou děkuji všem.

Martin Hanek