Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 8 15:33:30 CEST 2022

To je přesně to, co jsem tu psal o pár postů dřív.
Mít možnost nějaké snadné regulace max. výstupní teploty. Ideálně
nějakým krouťákem.
Já to tak mám přímo na kotli. Pánové Dakon a Bosch uměli odhadnout, co
je pro mě podstatné.
Po většinu zimy mám teplotu výstupní vody kolem 45C, na začátku a konci
zimy kolem 42C, v těch pár hodně mrazivých dnech, co každou zimu
většinou přijdou, to povytáhnu někam na 50C.

Ten můj kotel má rozhraní OpenTherm. Ale ještě jsem se nerozhoupal k
tomu udělat k němu nějakou krabičku a připojit to k PC.
Baxi má nějakou sběrnici, která se zdánlivě chová podobně jako
OpenTherm. Ale myslím, že to tak neprezentují.
Nějaký Baxi mají rodiče. Až konečně udělám to rozhraní, tak to musím
zkusit nalogovat, jak moc se to liší od základního OpenTherm.

On vůbec ten OpenTherm zas tak moc open není. Resp. každý výrobce si to
většinou nějak přiohne, nejraději neveřejně.
Ten Bosch, jehož elektroniku tam mám já, je myslím světlá výjimka.

Jinak radiátory brát co největší. Při dnešních cenách energií by se asi
s kondenzačním kotlem nebo tepelným čerpadlem i vyplatilo s celkem
rychlou návratností vyměnit staré malé radiátory za větší a účinnější.

PL