Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Pátek Červenec 8 00:33:30 CEST 2022

Ohledně těch změn teploty během dne. Nevím, jak je závislá účinnost
kondenzačního kotle na teplotě vody, jestli jen stačí, aby byla pod
kondenzační teplotou, nebo i pod touto hranicí má změna teploty na
účinnost větší vliv. Ale u tepelného čerpadla, kde je závislost topného
faktoru na teplotě zcela zásadní, je nejlepší držet stálou teplotu po
celých 24 hodin. Teda jak u jakého systému. Přítelkyně má radiátory a
při zvýšení výkonu pro nárůst teploty místnosti dochází k podstatnému
zvýšení teploty radiátorů a tím i k snížení topného faktoru. Má TČ s
plynulým řízením výkonu, takže se po celou dobu udržuje minimální
teplota vody. Já mám podlahovku, kde teplota vody tolik nelítá a TČ
zap/vyp, které cykluje už z principu. Takže to zas tolik nepotřebuju řešit.
Tady jsem se to pokoušel počítat, odstavec regulace.
https://vaelektronik.cz/tepcerp/zemvodapoc.html

Anděl