Re: Starý měnič LENZE E82EV371

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 7 18:59:35 CEST 2022

Tady je něco špatně.
A chtělo by to nasadit postup, jaký se používá u leteckých katastrof:
vyšetřit příčinu a na základě toho přijmout opatření do budoucna, aby se
to neopakovalo.

Píšete, že problém mohl vzniknout tím, že zařízení byla napájená ze dvou
zásuvek.
Ale to by snad mohlo způsobit nějaký problém (rozdíl potenciálů na GND
těch přístrojů) jen tehdy, kdyby domovní instalace byla stará 2-drátová
typu TN-C.
Ale i to jen tehdy, kdyby současně ty zásuvky byly na rozdílných
okruzích, a ty okruhy by byly velmi rozdílně zatížené (nejméně jeden z
nich).
A opět to jen tehdy, kdyby se nedodržela klasická elektrikářská zásada,
že napřed se vždy propojují země, a teprve pak signály.
A ještě jen tehdy, když ten komunikační modul není galvanicky oddělený,
což často bývají.

Takže teď by asi měla následovat kontrola, jak je to s typem instalace.
A hlavně měření, jestli opravdu je a může být rozdílný potenciál mezi
kolíky těch zásuvek.
Podle mě to tak není a příčina bude nějaká jiná.

K měniči: ano, Lenze prodává panýlek zvlášť. Na rozdíl od naprosté
většiny jiných výrobců, kteří mají aspoň základní panel v základní výbavě.

K PCI sériové kartě: dřív mělo smysl používat COMy na MB nebo na ISA/PCI
kartách, protože občas nějaké programy přistupovaly k sériovému portu
přímo přes HW.
A pak byla HW kompatibilita žádoucí.
Moderní systémy (někdy od W7/64b) už to žádným jednoduchým způsobem
neumožňují a je třeba využívat služby systému.
Takže už se stírá výhoda nějaké HW kompatibility a úplně stejně poslouží
laciné USB/RS232 převodníky, se kterými je přece jen práce většinou
pohodlnější.

PL