Re: Solár - částečné zastínění panelu, revizák

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 1 16:47:52 CEST 2022

Jestli to správně chápu, tak ty panely half-cut nebo half-cell prostě
rozdělí ten panel
na 2 poloviny. A navíc celý panel je po třetinách přemostěn diodami.
Takže při částečném zastínění by jedna z těch polovin měla dodávat.
A i při celkovém zastínění ty diody pustí proud z ostatních panelů,
takže celý
string by snad neměl být znefunkčněný.

Otázkou je, jestli dávat ještě nějaké diody zvenku, když v každém panelu
jsou
integrované. Je fakt, že na externí diodě by bylo jenom jedno Uf, na těch
vnitřních při celkovém zastínění je 3Uf.

Ale stejně mě udivuje, že se nedělají panely s více diodami. Třeba za
příplatek.
Jako panely, které se hodí i složitých světelných podmínek. Když se dneska
dělají všelijaké varianty včetně různých tuningových pomalu je všemu, tak
že tady je to tak konzervativní.

Možná to celosvětově funguje podobně jako ty soláry u nás. Solárnické firmy
ví, že zájemců jsou mraky (díky dotacím), a tak se nijak nesnaží.
Jeden typ panelů, jeden typ měniče a baterek. Buď ber, nebo to vezme
někdo jiný.
Dodací lhůtu mi nabídli za 11 měsíců.

Srandovní jsou poplatky za projekt. Přitom projekty u nich asi dělají
projektanti
Minolta nebo Xerox.
S jedním typem od každé komponenty se musí v projektu vyměnit jenom rohové
razítko.

PL