Pouzivate nekdo Marlin na laser

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 23 20:44:34 CET 2022

Ale pak je něco špatně.
I ten nejbělejší bílý papír to musí pálit spolehlivě.
Já pálím šablony z křídového papíru. Ten je nejenom bílý, ale ještě lesklý.

Řešení s barevným papírem je podobné, jako byste si při lyžování na
pořádném kopci vždy namlel kokos.
Tak to vyřešíte tím, že půjdete na cvičnou loučku, místo abyste se
naučil lyžovat.

Já jsem to o nevhodnosti bílého papíru taky dřív četl. V dobách, kdy
jsem ještě neměl svůj laser.
Tak jsem se na to teoreticky připravoval, že to napřed objedu rychle,
jen abych stopu "načernil".
A teprve ve druhém kole to proříznu.
Ale v praxi se ukázalo, že to není třeba. Jen je třeba volit vhodné
parametry pro daný materiál (výkon a rychlost).

****

Když už ale píšu, tak přidám jeden dotaz. Měl jsem pocit, že v tom mám
jasno. Ale už jsem tolikrát četl opačný názor, že jsem zviklaný.
Myslíte, že životnost laserové diody pozitivně ovlivní, když se pálí
třeba na 80% výkonu místo na 100% ?

Já si myslím, že ne. Laser jede stejně buď naplno, nebo vůbec, v rytmu
PWM. Tak když pojedu na 80%, jen dobu prodloužím.
Samozřejmě uvažuju stav, kdy se laser stačí dostatečně chladit, tedy kdy
ani v jenom z případů ho nijak nepřehřívám.

Jsem rozhodnutý opravit svůj starý laser instalací nové laserové diody.
Tam pak sundám výkon, ale snížením proudu laseru výměnou měřicích odporů.
To je však úplně jiná záležitost.

PL