[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 23 01:03:23 CET 2022

> 1. kouknul jsem dnes ven a v¹ude bílo, necelých 10cm nového snìhu - tu¹í
> nìkdo, co nìjaké "automatické" auto s tímto vyvede? Tak nìjak mám problém
> najít kde pøesnì je pod snìhem silnice, nato¾ tak vidìt bílé èáry. Systém,
> ¾e mì automatické auto odveze jenom za hezkého poèasí, to asi není ideální.

Pochopitelne.

Evolucne auto sa zrejme bude snazit skombinovat GPS s viditelnymi
artefaktami (budovy, stromy, dopravne znacky).

Revolucne pouziva primarne lokalnu radiovu navigaciu spolu s udajmi siete
(co zahrna okolite vozidla); pochopitelne to kombinuje s cimkolvek co je
dostupne, typu GPS, ako sekundarny zdroj navigacie.

> 2. jakákoliv zmìna silnice - tøeba nový sjezd na parkovi¹tì - jak rychle se
> projeví v mapì? Teda pokud bychom ¹li na systém se super podrobnou mapou.
> Tak¾e stejnì budu muset zajet na parkovi¹tì ruènì, tedy umìt øídit.

https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2022-January/547054.html

Cize zmena sa prejavi okamzite ako ten novy zjazd niekto zriadi - inak sa
tam ziadne auto nedostane.

> 3. a co cesta mimo silnici - tøeba taková polní cesta? Ono nemusí jít o
> osobní auto, ale tøeba o hasièe nebo elektrikáøe jedoucí opravit vedení. Ti
> pojedou na autopilota také?

Vzdy su vynimky, ktore sa spravaju vynimocne. Ti hasici a elektrikari ani
dnes nechodia skodou fabia.

> Mohu to porovnávat se ¾eleznicí,

No, prave to je to neprimerane porovnanie, ktoremu by som sa rad vyhol.
Zeleznica si so sebou vlecie vselijake zataze (aj doslovne), plus
objektivne je urcena na uplne ine ciele a ma uplne iny charakter co sa
tyka pouzivanych mier a vah.

> V¾dy» nejsme
> ani schopní opravit díry v asfaltu, vymìnit v¹echny staré zrezlé znaèky a
> okolo tìch nových osekávat køoví, ve kterém jsou zarostlé.

Bude to zniet kruto, ale toto je do urcitej miery kvoli tomu, ze na tom az
tak velmi nezalezi.

wek