[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Sobota Leden 22 22:47:52 CET 2022

Tak se bavím, nad tím, kdo co vymýšlí, ale zatím jsem nezachytil pár
drobností:
1. kouknul jsem dnes ven a všude bílo, necelých 10cm nového sněhu - tuší
někdo, co nějaké "automatické" auto s tímto vyvede? Tak nějak mám problém
najít kde přesně je pod sněhem silnice, natož tak vidět bílé čáry. Systém,
že mě automatické auto odveze jenom za hezkého počasí, to asi není ideální.
2. jakákoliv změna silnice - třeba nový sjezd na parkoviště - jak rychle se
projeví v mapě? Teda pokud bychom šli na systém se super podrobnou mapou.
Takže stejně budu muset zajet na parkoviště ručně, tedy umět řídit.
3. a co cesta mimo silnici - třeba taková polní cesta? Ono nemusí jít o
osobní auto, ale třeba o hasiče nebo elektrikáře jedoucí opravit vedení. Ti
pojedou na autopilota také?

Mohu to porovnávat se železnicí, a tam je velmi složité udělat "jenom"
funkční zabezpečení, aby to jelo bezpečně po kolejích a nesrazilo se. A díky
tomu, že "vlaků" je oproti autům velmi málo, tak je to i extrémně drahé.
Tudy cesta nevede, možná tak na dálnicích, ale rozhodně ne na běžných
silnicích, jejich rozsah je obrovský a náklady na nějaké "doznačení" pro
automatický provoz, a na udržení ve funkci, by byly extrémní. Vždyť nejsme
ani schopní opravit díry v asfaltu, vyměnit všechny staré zrezlé značky a
okolo těch nových osekávat křoví, ve kterém jsou zarostlé.

Tomáš OK2MTM