[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 21 16:58:30 CET 2022

>Ani se tak nebojím Big Brothera, jako spí± organizační

Ano, toho sa bojim tiez.

Mimochodom, jediny expert, s ktorym som zatial hovoril, co sa tymto
problemom aspon trocha zaobera - Franta Burian - pri prvej nasej debate na
tuto temu tiez ako prve predostrel organizacne problemy ("...no jo, ale na
to nejsou zakony", mozno ho necitujem presne).

> technické náročnosti

Toho sa bojim prave kvoli nepochopeniu toho, co je k tomu treba. Myslim si,
ze technicky
> registraci čehokoliv
vieme zvladnut, ale len ak kazdy zucastneny bude chapat, ake dolezite to
je, a ako dolezite je, aby to fungovalo.

> Připadá mi, µe to horliví zastánci autonomního řízení vidí moc jednodu±e a odmítají vést tu dělicí čáru někde v bodě, kde se láme charakteristika cena/výkon a tím to v±echno zavádějí někam kde to nemuselo být.

Urcite to vidim velmi jednoducho, o tom niet pochyb. Ved to nerobim. Ale
rad by som o tom viedol diskusiu (a ano, aj v krcme). A rad by som videl,
ze niekto uz v tom smere robi nieco relevantne, nie tie vselijake
nezmyselne placania sa v AI.

Ak trvalo 20 rokov preslapat tu slepu cestu, bude trvat tiez najmenej 20
rokov preslapavat tu spravnu (ja viem ze to nie je dobre porovnanie ale
ziadne ine nemam). No a uz teraz sa mi zda, ze cakam prilis dlho.

wek