[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Leden 20 00:18:34 CET 2022


 > Tohle je aspon poradny sepsany prispevek
Ako moje vsetky LOL nie... ale dik!

Napr. media sa z volantu asi nedaju ovladat vobec. Nepouzivam to velmi, 
lebo hudbu, co by som si pustil, nikto (koho vozim) nemusi :) Ale 
parkrat, ked som siel sam, som si z USB kluca cosi pustil. Source musim 
vybrat na dotykaci, v zozname sa viem pohybovat tiez len dotykmi a tie 
tlacitka hore/dole na volante (ktore prepinaju stanice na radiu) myslim 
prepinaju len dalsiu a predchadzajucu skladbu pocas prehravania. OK, ono 
to asi staci, ale opat mi nie je jasne, preco sa nimi neda ovladat pohyb 
kurzova z zozname - presne ako sa neda v zozname telefonnych kontaktov.

Toto vsetko na starom radiu slo ovladat tlacitkami (source) a tym 
tocitkovym joystickom aj v zozname (hore/dole, dolava/doprava) a ten 
ovladac sa este dal stlacit, ako potvrdenie! Displej bol jednoriadkovy, 
nebol prehlad, co je pod a nad, ale aj tak to bolo vo vysledku lepsie. 
Taketo jednoduche a hlavne univerzalne ovladanie v modernom aute nemam a 
chyba mi.

Klima, LO je pod 15st (15 sa este da nastavit), ovlada sa po pol stupni. 
T.j. v zime povedzme pri nastavenych 19-20st, to je od LO 8-10 krokov, 
cca po sekunde. Alebo ano, mozem tukat rychlejsie a pocitat tie kliky...

Hlasove ovladanie nie je vobec, alebo o nom neviem - co nemozem vylucit. 
Ako vazne. Auto ma aj automaticke zacuvanie do pozdlzneho radu vozidiel, 
len to treba nakalibrovat nejakym postupom podla navodu. Za pomaly 3r 
som sa k tomu nedostal. Treba na to modelovu situaciu na ceste. Ale 
nacoooo.. zaparkovat viem aj sam.

Pipaky.. prvy, co ma vytocil hned po odjazde z predajne, bol kontrola 
jazdnych pruhov. Cesta od predajne v nasom krajskom meste bola v stave, 
v akom bola (opravili, ale uz sa to opat vracia). Proste japonske auto, 
japonska cesta sama-jama. Ale aspon nie je velmi frekventovana, takze sa 
da v pohode vyhybat jamam ciastocnym vybocenim do protismeru. On je to 
necelych 2km dlhy usek a na nom mi to pipalo 10x? viac? A nevedel som to 
(fungel nove) vypnut. Hned v ten den som nastudoval navod a asistent 
jazdnych pruhov som vypol. Ano, je na to tlacitko, da sa to 
zapnut/vypnut jednym stlacenim a nastastie si to pamata.

Dalsie pipanie, co ma vie riadne vystrasit, uz som to asi pisal, je 
BRZDIT!!! (takto to pise na displeji). Cesta sa mierne zataca vlavo a v 
priamom smere je vpravo vedla cesty zaparkovane auto. Ja zatocim, ale 
alarm ma stihne vypipat. Alebo ked idem z prudkeho kopca ku hlavnej a 
senzor odhadne hlavnu za zlomom ako stojacu prekazku. Da sa vypnut len 
cely asistent, nie osobitne zvuk. Podla navodu by auto malo zacat o malu 
chvilu samo brzdit, ale k takemu stavu som este nedospel. To by mi 
stacilo - nech ma nevystrasi falosny alarm pipanim. Nechal som zapnute.

No a potom pipanie nezapnuteho pasu asi od rychlosti 15km/h. OK, ja sa 
zapinam poctivo, ale obcas aj pri manevrovani pri garazi zapipa. Ono 
nejde o to, ze o nic nejde, ale sa zlaknem a musim kuknut na displej, 
teda nepozeram kam idem. Alebo vezmem niekoho, vyrazime, on sa triafa s 
pasom a pipame. Chapem, ze by som nemal vyrazit, kym nie je zapnuty... 
Nastastie mam uz svoju diagnostiku a toto tam ide cez nu vypnut osobitne 
na kazde sedadlo, len som sa este nedokopal :)

Suhlasim s Vasim konstatovanim, ze vela veci by sa dalo urobit lepsie v 
SW. Kazdopadne mne to tocitko na radio a minimalne este na teplotu 
chyba. A to softwarom nevyriesia.

ECO ficurky, ktore by ma obmedzovali, nemam. Napr. start/stop nemam (len 
dobre).
Mam napriklad vypinatelnu trakcnu kontrolu, ale tu ked vypnem, prekryje 
mi displej na palubovke oznam, ze pozor, je vypnuta. A o par sekund sa 
zapne znova. Toto ale neriesim.

miro

On 19.1.2022 23:33, Jindroush wrote:
> Tohle je aspon poradny sepsany prispevek, podle me je z nej videt, ze
> chyba neni _primarne_ v tom, zda je/neni dotykac, ale zda je to ovladani
> promyslene, coz nemusi souviset. Hodne z toho muze byt zpusobeno proste
> 'novosti' ktere te technologie pro navrhare a jejich nezkusenosti (nekde
> jsem ted cetl, ze nejzadanejsimi osobami pro automobilky jsou kulturni
> antropologove, prave z takovychto duvodu)
>
> Podobne veci se daji asi udelat sikovneji (nebo mi nevadi), pro srovnani:
> Radio/media: mam na volantu mute - kdyz hrajou media, mutne media, kdyz
> se zapne radio (jen na dopravni info), mutne radio a hraji zpatky media.
> Kdyz zvani navigace, mutne navigaci "nafurt" (do dalsiho zapnuti
> systemu). Jinak na volantu jsou dva joysticky, nejsou mechanicke, ale
> dotykove (swipuje se palcem), akorat uprostred je tlacitko. Chvili trva,
> nez si na to clovek zvykne.
> Telefon byl zlo (ve Fordu predtim), tady ho ovladam pouze hlasem - reknu
> VOLEJ XXX, a rovnou vytaci (a rekne koho, takze to jde zrusit -
> tlacitkem). Kdyz si neni jistej, ukaze 4 nejpodobnejsi polozky, vyberu
> zase hlasem.
> Klima - skace po 1 stupni, od 16 dolu je LO. V zime davam mezi 21 az 18
> (tj. 3x dolu, nebo 3x nahoru, superofuk ma vlastni cudlik).
> Co se tyce zvuku, ja bych treba chtel slyset blinkry, ale neslysim je ;)
> a zmenit se to neda. Pipaky mi osobne nevadi, ano, pri parkovani do
> garaze jeci pri celym manevru, ale je to 5s, to me sandal nerozhodi.
> Jake jine zvuky vam to jeste delalo? Mne uz rve jen predsrazkovy
> varovani / vyboceni do ciziho auta a to chci mit zapnuty.
>
> Proste si myslim, ze hrozne zalezi na provedeni, ne na tom, jestli je
> tam nebo tam neni dotyk.
> Nejsem petrolhead, auto povazuji za nutne zlo a proste mne ty zmeny
> prijdou vzdy k lepsimu (krome tlacitka ECO, ktery nesnasim ;-) ), proto
> me tady nektere ty nazory prekvapily.
> J.
>
> On 19.01.2022 22:35, Miroslav Šinko wrote:
>> K tomuto napisem suhrnne. Ako som uz pisal, mal som Opel Astra G,
>> teraz Toyota Auris (posledny model, necele 3r).
>>
>> Stare radio v opeliku, tam sme si vymenili origo zabudovane za Kenwood
>> (to este slo). Hlasitost tocitkom, ktore bolo inkrementalny regulator
>> + 4-stranny joystick. K tomu boli na vsetko tlacitka, zlava menu,
>> source, 6 predvolieb. Tym joystickovym tocitkom sa ovladalo aj menu,
>> pohyb po predvolbach, atd. Ovladal som to po pamati, bez pozerania.
>> Spravil som si k tomu aj interface k tlacitkam na volante (na
>> mikrozone je to publikovane).
>>
>> Teraz Toyota. Ziadne tocitko, ziadne ovladanie radia tlacitkami na
>> paneli, len dotykac. Ano, na volante mam tlacitka +/- hlasitost a
>> hore/dole po 6 predvolbach. Ked chcem nieco viac, mam smolu, za jazdy
>> len sa triafat na dotykac. Ani mute nemam na tlacitko, len na
>> dotykaci. Opel na to mal tlacitko na volante, alebo som tocitkom
>> prudko potocil a bolo ticho.
>>
>> Na Toyote mam aj handsfree cez BT. Na volante mam tlacitka dvihnut a
>> zlozit. Ale! Chcem volat, stlacim zdvihnut, na dotykovom displeji sa
>> mi zobrazi zoznam poslednych hovorov (da sa prepnut cely zoznam,
>> klavesnica, ale tie posledne mi vyhovuju najviac). No a teraz chcem v
>> tom zozname chodit hore/dole. Tie sipky na volante ale stale prepinaju
>> stanice na radiu!!! T.j. musim kukat a hlavne trafit sa na dotykaci!
>> Toto nechapem. Prave dnes cerstva historka. Mal som spolujazdca. Ja
>> som stlacil zdvihnut a vravim mu, nech na dotykaci stlaci <meno>, co
>> bolo asi 3-tie v zozname. Hrk a trafil vedla. A ono to hned vytaca!
>> Tak rychlo rusit nechceny hovor. Druhy pokus - to iste!!! Preco, ked
>> si prepnem ovladanie telefonu, tlacitka hore/dole na volante ovladaju
>> stale radio??
>>
>> Klima ma nastastie tlacitka, ale take tie hore/dole, nie je to
>> tocitko. Teplotu mam nejak nastavenu, ale teraz v zime ked idem len do
>> mesta (pred pandemiou do prace) a mam nastavenych napr. 19st, ked sa
>> zohreje motor, zacne mi to fukat riadne teplo do kabiny (aj pri
>> nastaveni soft). Nemam to rad na kratkych cestach, kedy sa
>> nevyzliekam, radsej som v chlade. Na opli tocitko po hmate, brrrm a
>> vyhrievanie vypnute za sekundu. Teraz drzim tlacitko dole a kym
>> nastavenie zide po pol stupni na LO, prejde 10s s rukou na tlacitku
>> (ocami obcas musim kontrolovat displej). A potom niekedy na dlhsej
>> trase si zase chcem pridat, tak to iste tlacitkom nahor.
>>
>> A osobitna kapitola su kadejake pipace. S dotykovym ovladanim to
>> trocha suvisi. Ok, vypol som, co sa dalo. Ale senzorom (vpredu, vzadu)
>> sa zvuk neda vypnut nafurt a ani znizit hlasitost. Teda sadnem v
>> garazi, pipa pravy senzor. Na dotykaci je mute, dam (musim pozerat na
>> displej a triafat sa, miesto toho aby som sledoval kam idem, takze
>> radsej zastavim). Pohnem sa, predne senzory chytaju branu aj vlavo,
>> opat to pipa. Ten zvuk sa neda vypnut ani na aktualnu jazdu, iba na
>> aktualnu prekazku! A pri cuvani do garaze to iste, pipa zadok kvoli
>> brane, potom pipa predok kvoli brane a nakoniec opat zadok, kvoli
>> zadnej stene a k tomu pravy predok, lebo som blizko pravej steny. Ano,
>> zvykol som si, lebo by som sa zblaznil. To je to nechcene zvyknutie, o
>> ktorom spravne pisal Wek. Senzory mi pomahaju a som rad, ze ich mam.
>> Ale v tej svojej garazi sa vyznam, nepotrebujem ich pipanie - no a
>> vypnut zvuk na cely manever sa neda..
>>
>> miro
>>
>>


Další informace o konferenci Hw-list