[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jindroush jindroush na seznam.cz
Středa Leden 19 23:33:04 CET 2022

Tohle je aspon poradny sepsany prispevek, podle me je z nej videt, ze
chyba neni _primarne_ v tom, zda je/neni dotykac, ale zda je to ovladani
promyslene, coz nemusi souviset. Hodne z toho muze byt zpusobeno proste
'novosti' ktere te technologie pro navrhare a jejich nezkusenosti (nekde
jsem ted cetl, ze nejzadanejsimi osobami pro automobilky jsou kulturni
antropologove, prave z takovychto duvodu)

Podobne veci se daji asi udelat sikovneji (nebo mi nevadi), pro srovnani:
Radio/media: mam na volantu mute - kdyz hrajou media, mutne media, kdyz
se zapne radio (jen na dopravni info), mutne radio a hraji zpatky media.
Kdyz zvani navigace, mutne navigaci "nafurt" (do dalsiho zapnuti
systemu). Jinak na volantu jsou dva joysticky, nejsou mechanicke, ale
dotykove (swipuje se palcem), akorat uprostred je tlacitko. Chvili trva,
nez si na to clovek zvykne.
Telefon byl zlo (ve Fordu predtim), tady ho ovladam pouze hlasem - reknu
VOLEJ XXX, a rovnou vytaci (a rekne koho, takze to jde zrusit -
tlacitkem). Kdyz si neni jistej, ukaze 4 nejpodobnejsi polozky, vyberu
zase hlasem.
Klima - skace po 1 stupni, od 16 dolu je LO. V zime davam mezi 21 az 18
(tj. 3x dolu, nebo 3x nahoru, superofuk ma vlastni cudlik).
Co se tyce zvuku, ja bych treba chtel slyset blinkry, ale neslysim je ;)
a zmenit se to neda. Pipaky mi osobne nevadi, ano, pri parkovani do
garaze jeci pri celym manevru, ale je to 5s, to me sandal nerozhodi.
Jake jine zvuky vam to jeste delalo? Mne uz rve jen predsrazkovy
varovani / vyboceni do ciziho auta a to chci mit zapnuty.

Proste si myslim, ze hrozne zalezi na provedeni, ne na tom, jestli je
tam nebo tam neni dotyk.
Nejsem petrolhead, auto povazuji za nutne zlo a proste mne ty zmeny
prijdou vzdy k lepsimu (krome tlacitka ECO, ktery nesnasim ;-) ), proto
me tady nektere ty nazory prekvapily.
J.