[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Leden 19 22:35:55 CET 2022


K tomuto napisem suhrnne. Ako som uz pisal, mal som Opel Astra G, teraz 
Toyota Auris (posledny model, necele 3r).

Stare radio v opeliku, tam sme si vymenili origo zabudovane za Kenwood 
(to este slo). Hlasitost tocitkom, ktore bolo inkrementalny regulator + 
4-stranny joystick. K tomu boli na vsetko tlacitka, zlava menu, source, 
6 predvolieb. Tym joystickovym tocitkom sa ovladalo aj menu, pohyb po 
predvolbach, atd. Ovladal som to po pamati, bez pozerania.
Spravil som si k tomu aj interface k tlacitkam na volante (na mikrozone 
je to publikovane).

Teraz Toyota. Ziadne tocitko, ziadne ovladanie radia tlacitkami na 
paneli, len dotykac. Ano, na volante mam tlacitka +/- hlasitost a 
hore/dole po 6 predvolbach. Ked chcem nieco viac, mam smolu, za jazdy 
len sa triafat na dotykac. Ani mute nemam na tlacitko, len na dotykaci. 
Opel na to mal tlacitko na volante, alebo som tocitkom prudko potocil a 
bolo ticho.

Na Toyote mam aj handsfree cez BT. Na volante mam tlacitka dvihnut a 
zlozit. Ale! Chcem volat, stlacim zdvihnut, na dotykovom displeji sa mi 
zobrazi zoznam poslednych hovorov (da sa prepnut cely zoznam, 
klavesnica, ale tie posledne mi vyhovuju najviac). No a teraz chcem v 
tom zozname chodit hore/dole. Tie sipky na volante ale stale prepinaju 
stanice na radiu!!! T.j. musim kukat a hlavne trafit sa na dotykaci! 
Toto nechapem. Prave dnes cerstva historka. Mal som spolujazdca. Ja som 
stlacil zdvihnut a vravim mu, nech na dotykaci stlaci <meno>, co bolo 
asi 3-tie v zozname. Hrk a trafil vedla. A ono to hned vytaca! Tak 
rychlo rusit nechceny hovor. Druhy pokus - to iste!!! Preco, ked si 
prepnem ovladanie telefonu, tlacitka hore/dole na volante ovladaju stale 
radio??

Klima ma nastastie tlacitka, ale take tie hore/dole, nie je to tocitko. 
Teplotu mam nejak nastavenu, ale teraz v zime ked idem len do mesta 
(pred pandemiou do prace) a mam nastavenych napr. 19st, ked sa zohreje 
motor, zacne mi to fukat riadne teplo do kabiny (aj pri nastaveni soft). 
Nemam to rad na kratkych cestach, kedy sa nevyzliekam, radsej som v 
chlade. Na opli tocitko po hmate, brrrm a vyhrievanie vypnute za 
sekundu. Teraz drzim tlacitko dole a kym nastavenie zide po pol stupni 
na LO, prejde 10s s rukou na tlacitku (ocami obcas musim kontrolovat 
displej). A potom niekedy na dlhsej trase si zase chcem pridat, tak to 
iste tlacitkom nahor.

A osobitna kapitola su kadejake pipace. S dotykovym ovladanim to trocha 
suvisi. Ok, vypol som, co sa dalo. Ale senzorom (vpredu, vzadu) sa zvuk 
neda vypnut nafurt a ani znizit hlasitost. Teda sadnem v garazi, pipa 
pravy senzor. Na dotykaci je mute, dam (musim pozerat na displej a 
triafat sa, miesto toho aby som sledoval kam idem, takze radsej 
zastavim). Pohnem sa, predne senzory chytaju branu aj vlavo, opat to 
pipa. Ten zvuk sa neda vypnut ani na aktualnu jazdu, iba na aktualnu 
prekazku! A pri cuvani do garaze to iste, pipa zadok kvoli brane, potom 
pipa predok kvoli brane a nakoniec opat zadok, kvoli zadnej stene a k 
tomu pravy predok, lebo som blizko pravej steny. Ano, zvykol som si, 
lebo by som sa zblaznil. To je to nechcene zvyknutie, o ktorom spravne 
pisal Wek. Senzory mi pomahaju a som rad, ze ich mam. Ale v tej svojej 
garazi sa vyznam, nepotrebujem ich pipanie - no a vypnut zvuk na cely 
manever sa neda..

miro



On 19.1.2022 15:08, Jindroush wrote:
> On 19.01.2022 14:41, Jindrich Fucik wrote:
>> Mno nevím. Byl jsi někdy v autě současné doby? Skoro všechna současná
>> auta skomírají na tabletách, takže je těžké si v nich představit něco
>> jako přepínač. Navíc s nějakou mechanickou funkcí....
>> Tady si trochu myslím, že se vracíme k té tesle, která má na
>> prostředku prostě 17" monitor.
>>
>> Hledej přepínač:
>> https://cpv3prodbluecdnep.azureedge.net/images3/sites/cscz-v2/26613c9a-348e-4515-91c9-ec9c1e3ef171/a53fd9fe47bcb93caae64964d511ed28/ModelCharacterGalleryModule/7632a1f0aa516594d6a0e94356eefae7250acf63669750b30971a08237c5496b/Default_bp1920_1.webp
>>
>>
> Budu si hrat na dablova advokata - co za "prepinac" je skutecne
> uprostred potreba? (Mam relativne moderni auto s docela velkymi displeji
> a jsem zvykly na delsi jizdy, dost i v noci)
>
> Jednou za uhersky rok zapnu/vypnu mlhovky, ty maji fyzicke cudliky vlevo.
> Obcas zmacknu vystrazna svetla - ty maji cudlik vpravo u klimy.
> Klima, prakticky na ni nesaham, proste bezi sama tak, at je mi prijemne.
> Zatim ma fyzicka tlacika, nemusela by.
> Parkpilot - ma cudlik vpravo, ale asi neni problem ho zmacknout na
> displeji (pouziva se malo, nekdo vubec)
> Media, nulovani pocitadel, stavy auta, telefon apod je na volantu, jako
> fyzicka tlacitka nebo swipatka.
> Vsechna jizdni heblatka jsou na volantu nebo na packach volantu.
> Bambilion funkci lze ovladat hlasovym ovladanim.
>
> Ktera jsou tedy ta casto pouzivana tlacitka, ktera v modernich autech
> chybi? Na co skutecne sahate a sahate na to casto a musite na to sahnout
> rychle a presne?
> Podle me se takhle zeptali designeri rozhrani a vyslo jim to, co vidite.
>
> PS: I moje nova mycka ma presne 0 fyzickych tlacitek.
>



Další informace o konferenci Hw-list