RP2040 (udajne) k dispozici v mnozstvi "vetsim nez velkem"...

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Leden 19 23:40:15 CET 2022

Když ten mikrokontrolér kdysi vydali, všichni si tu destičku kupovali, točili o tom videa a psali články na web, tak jsem si taky říkal, že to je nějaká prdlačka k ničemu. Používám hlavně PICy (všechny řady). A chtěl jsem používat i STM32. Samozřejmě nepočítám ty různé ESP apod. Tak mi to přišlo také jako naleštěný prd, který všichni musí mít a je to veliká sláva. Po nějaké době jsem se na něj znovu koukal a zaujalo mě několik věcí. Cena je vynikající, přímo zanedbatelná oproti ostatním komponentám. Moc se mi nelíbí pouzdro, ale flash zvlášť mi nevadí. Dále je dostupný, koupil jsem si hodně čipů. Ale hlavně, má v sobě bootloader, který se chová jako mass storage pro nahrání firmware. No znáš to z STM32 kitů a ST-LINKu. A já zrovna ve volných chvílích pracuji na větším rozšiřitelném zařízení, které v sobě bude mít hodně mikrokontrolérů a potřebuji je snadno aktualizovat na dálku. Tohle mi přijde ještě jednodušší než bootloader, ke kterému je potřeba spustit program. A ty mikrokontroléry nemusí mít žádné periferie, vystačím si s textovým displejem a komunikacemi RS485 a I2C, zvažoval jsem CAN místo RS485, nějaké tlačítko. Pravda, ještě lepší by bylo nahrávat firmware po té RS485, ale to bych musel vymyslet něco sám, na to nemám tolik času. Prostě tohle byl hlavní důvod.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Wednesday, January 19, 2022 9:38 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: RP2040 (udajne) k dispozici v mnozstvi "vetsim nez velkem"...

Nechci ho nijak shazovat nebo hanět, nikdy jsem ho nepoužil.

Ale můj pocit po přečtení jeho vlastností byl, že zajímavé na něm je jenom jeho slavná značka.
A teda dneska ještě to, že je dostupný. Ale tento podivný stav snad není trvalý a musí někdy skončit (aspoň doufám).

Na první pohled: nemá integrovanou flash, málo a nepříliš zajímavé periferie.
Tak co s ním?
Dvoujádra dnes nabízejí i jiní.

Ale opakuju - je to jen můj amatérský názor, bez praktické zkušenosti s ním (na rozdíl od jiných ARMů).

PL