[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Leden 19 23:06:55 CET 2022

S tym starterom som bol ja :) Neparkoval som vzdy v kopci, ale ked nie,
vzdy som si bol isty, ze bude ludska sila na roztlacanie - aj moja, to
som mal niekoho, kto vedel ako zaradit 2-ku a pustat spojku; a po
naskoceni motora aj zastavit :-D OK, to bolo s nadsazkou, v rodine mame
vodicak viaceri a v praci kolegovia tiez.

S baterkou mam tiez skusenost, nebol piatok, ani divocina. Tiez ten
Opel, hadam 7-8 rokov dozadu. Mali sme ist v lete rano do Chorvatska.
Den pred tym sme este jazdili po nakupoch, auto startovalo uplne krasne,
mozno 5-7x za ten den. Pred bytovkou sa podarilo zaparkovat, vravime si,
ze nedame auto do garaze, rano usetrime cas. Ono to asi nemalo ziaden
vplyv, sak bolo leto. Rano stlacim dialkac, smerovky len tak
zasliepnali, klakson (malo to spojenie na alarm) len slabo pip a zamky
sa neotvorili. Odomkol som klucom, zapol zapalovanie - budiky sa len
slabo rozsvietili. A to sme chceli nahadzat pripravene veci a vyrazit.
Vymontoval som baterku, zobral hore na nabijacku, "nabita" bola do
minuty. Proste zdochla z vecera na rano. Tak som ju zalozil naspat, sak
kontrolky nejak svietili, tak skusme roztlacenim nastartovat -
naskocilo! Pri beziacom motore sme sa nalozili a sli kupit novu baterku.
Neslo o znacku "maxxxx", ale o obchod, kde rovno mozem nechat staru
baterku. No nebudem ju vozit do zahranicia. Prvy obchod zlyhal, bola tam
fronta a ja som samozrejme motor vypnut nechcel. Druhy obchod, taka
sukromna stara "mototechna" zahral, kupil som, co mali (v rozsahu
pozadovanej kapacity a konstrukcie). Motor som pred obchodom bez obav
vypol, baterku vymenil, staru som im dal na zberny regal na dvore. A s
jeden a pol hodinovym oneskorenim sme vyrazili :) Keby stara baterka
zdochla cestou, alebo v neznamom kraji, bola by dovolenkova historka asi
farbistejsia :)

miro