[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Leden 19 16:22:41 CET 2022

Zdravim,

uz nevim ktera japonska automobilka dodnes odmita davat touchscreen.
ma moje symfonie.

dotykove obrazovky jsou fajn v mistech, kde o nic nejde.
ani letadla je nemaji, i kdyz maji velke obrazovky, ale maji tlacitka kolem nich a pouzivaji ty tlacitka.
tlacitka, cudliky, preminace je mozne ovladat i po hmatu, neni treba ocni kontakt.
coz u rizeni auta odtrhnout zrak ze silnice muze byt docela fatalni.

navic, dotykace maji hafo neduhu - v zime treba si nezapnu mobil otiskem prstu.
nebo kdyz mam mokre ruce, tak to patlani je docela vopruz (prsi, sednu do auta a chci jet).
(uplne stejny problem se sklokeramickou varni deskou - nez ho po umyti nadobi dokazu zapnout, tak to taky trva nekolik kol nadavek)

mam dotykovy na navigaci (i na mobilu - poustim oba), mnohdy se mi stalo, ze jsem na nejake rusne krizovatce jenom stisil radio,
ale dotykac navigace to vyhodnotil jako gesto (protoze jsem machl rychle rukou kolem na regulator hlasitosti),
a v kritickem momentu se mi prepnul do jineho rezimu, nebo dokonce zrusil trasu.
v takovem momentu hledat nekde v neznamem rusnem centru misto, kde si odparkuji a znovunastartovani navigace - to opravdu nikomu nepreji.
(uz s tim pocitam, proto to mam paralelne i na mobilu)

nebo nekdo rad ridi v rukavicich ...

i kdyz jsem fanda do techniky odmala, ale za nektere tyto frikulinske veci bych opravdu strilel.
jsem fanda do automatizace (dokonce se tim zivym), ale nesnasim ovladani stroju na jedno tlacitko.
obycejne pak ten stroj dela neco jineho, nez chci ja, protoze autor programu nema kompatibilitu v mysleni s mou osobou.

:)

  Sam