[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jindroush jindroush na seznam.cz
Středa Leden 19 15:54:48 CET 2022

On 19.01.2022 15:19, Jan Waclawek wrote:
> Presne tak isto sa mozem opytat, co treba ovladat tym touchscreenom.
>
> V aute je spravna odpoved pomerne jednoducha - ten touchscreen za jazdy
> nema fungovat.
Ale cim to chcete podlozit krom "tak sa to nerobilo"?

Vychazime z toho, ze tam ten panel stejne "musi" byt, uz kvuli
mediacentru/navigaci. A jeho ovladani je jiste pohodlnejsi dotykem, nez
jakkoli jinak (nekdy hlasem, nikdy fyzickym cudlem). Pohodlnejsi = dnes
je to automaticky navyk uzivatelu.
Ten panel bude asi pripojeny jednim kabelem, coz je urcite jednodussi a
ve vysledku levnejsi a flexibilnejsi nez sada cudlu. Auta jsou v rezimu
anti-letadlo (i tam se spoustu veci poslucovalo na velke displeje,
pripadne filtruje pres pocitace), mela by byt jednodussi.

Blaznive by se dalo podotknout, ze touchpanel dava i moznost nejake
personalizace funkci (ja si treba muzu vybrat styl "budiku" a napr. jsem
si vypnul zobrazeni otackomeru). Je to sice na prvni pohled zbytecnost a
je otazka, kolik zakazniku venuje "personalizaci" nastaveni cehokoli
aspon 20 minut zivota (v software je to naproste minimum uzivatelu, coz
mi nikdy neslo do palice, ale beru to jako fakt), ale proc to tam nedat,
kdyz to ten system umozni.
> Tam asi nie je ziadna dolezita funkcia :-)
Je tam dulezita funkce - ovladani mycky, a protoze ty cudliky jsou v
hrane dvirek, jde tudy horka para. Proto je lepsi (predpokladam
konstrukcne jednodussi) tam mit dotyk nez tlacitka.

--
Jindroush <jindroush na seznam.cz>