[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Leden 19 14:40:54 CET 2022

To by mi asi fest pilo krev, já jsem zvyklý přijít k autu, naklonit se ke
spínačce (nesedám si, stojím venku), nastartuju a jdu otevřít bránu,
oškrábat led, omést sníh a tak. Startuju samozřejmě proto, aby si auto
začalo rozmrazovat okna, proč bych si kvůli tomu měl sedat? (Tedy samozřejmě
mluvím o automatu, tam je parkovací poloha celkem jasně definovaná, bez
zařazení P nevyndám klíč ze spínačky, takže auto samovolně nikam neodjede.)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "sam.hw" <sam.list.hw na gmx.com>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 19, 2022 1:32 PM
Subject: Re: [OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych
aut

Zdravim,

marne premyslim, jak jde u automaticke prevodovky vyslapnout spojku. ;)
[/konec jemneho rypnuti]

jinak to je presne ta silena doba 'superbezpecnosti', kdy zarizeni pomalu
nedovoli uzivateli nic udelat a jeste i do toho zbytku mu docela aktivne
keca.

mi to pripomina situaci s lety do vesmiru na zacatku: Gagarina posadili do
'automaticke limuziny' bez oken,
kde se vlastne vicemene jenom vezl.
americti astronauti se vzourili, kdyz jim ukazali kabinu bez oken a bez
ovladacich prvku:
jakozto piloti potrebovali mit aspon pocit, ze ten let ridi.

a dnes, po kabine raketoplanu, nahodili konstrukteri dotykove displeje.

:)

  Sam