RE: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Leden 19 11:34:59 CET 2022


S tím se ani nepočítá, evropská rudozelená úderka to jasně určuje. Střední
třída zchudne, takže nebude mít ani na elektroauto a stěží utáhne vytápění,
v té době už bude zemní plyn fuj a topit dřevem ultrafuj! Bude to stejný
stav na vesnici i ve městě, všichni se poslušně vrátí do veřejné dopravy,
jenom bohatí budou mít auta a těch pár to bez větších zásahů do rozvodné
sítě utáhne. Není to až tak dávno, co tady podobná situace byla a mám obavy,
že to k tomu opět rychle směřuje, uvidí se tak za patnáct dvacet let. A moc
doufám, že se v té prognóze pletu.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of AZe
Sent: Wednesday, January 19, 2022 10:18 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Atomky produkují, a co na to rozvodná síť? Kdyby si z každého bytu z
paneláku natáhli kabel a nějakých 10kW, co na to trafostanice, dimenzovaná
na běžný režim? A to nejen ve městech, ale v RD na vesnicích. Kdysi jsem
tady (je tu necelých 250 čísel) měl akumulační topení, "noční proud" 8 hodin
25kW. Napětí na drátech venku spadlo o 4V. Jsou tady 2 silové okruhy, dvě
trafa 22kV/400V, pochybuji, že by to utáhlo současné nabíjení 10-20 aut.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Jindrich Fucik
Sent: Wednesday, January 19, 2022 9:41 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Já trochu upravím tvé argumenty.
Po pravdě - to ranní nasedání do nabitého auta není takový problém. V noci a
nad ránem je energie dost, protože atomky produkují a spotřebitelé spí.
Větší problém je cesta z práce. To asi taky chceš auto nějak nabité a to je
zrovna vrchol (nebo konec), doby, kdy je o elektriku zájem. Takže zrovna
doba, kdy by elektrárna ráda tvé auto vytáhla.
Například tento graf docela reprezentuje spotřebu energie během dne:
http://www.obec-vyprachtice.cz/images/galerie/200605250641_promenlivost_denn
i_spotreby.jpg

Problém s opotřebováním baterek je ve skutečnosti naprosto zanedbatelný. 
pokud baterka cykluje v nějakém optimálním režimu (30-70%, nebo
ekonomičtější 20-80%), tak je její opotřebení zanedbatelné a navíc ti
teoreticky někdo jiný zaplatí předehřátí baterie.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 19. 1. 2022 7:57:29
Předmět: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Já myslím, že představa použití trakční baterie v autě pro vyvažování sítě a
jako sklad energie ze soláru je hlavně mimo realitu.

Proč:

-typicky auto používám k cestě do práce = ráno ho potřebuji mít nabité,
stejně jako odcházím do práce a nabitým mobilem. Šance že budu mít možnost
si každý den s jistotou připojit auto u práce k nabíječce se rovná nule -
podívejte se jak se parkuje v centru měst, případně u velkých fabrik -
každej je rád, že se mu povedlo zastrčit auto někam /často i proti
předpisům/. A to že tam bude nabíječka? Velmi dobrý vtip.  Takže abych se
měl jak vrátit, tak většina lidí bude se snažit mít auto ráno nabité.  Což
jde přímo proti myšlence ho používat i jako sklad energie. (Přes den stojím
někde u pangejtu kde se dá, večer dojedu domů (a v lepším případě) mám doma
nabíječku tak dobiju auto doplna abych zítra zase mohl jet do práce)

- cena baterie je výraznou částí ceny elektroauta (někde jsem viděl že i
přes 2/3 ceny dělá baterka- zdroj této informace ale nemám) - proč bych
snižoval její životnost která je už tak docela krátká tím, že ušetřím pár
korun z příležitostné úschovy energie ze soláru
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list