Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Středa Leden 19 10:00:51 CET 2022

Ahoj Petře,

vidíš, přitom mé auto stojí mnohdy i týden před domem (a v blízkosti
rozvadeče) a nikam s ním nejedu. Bylo by tedy nabité na 80-100% a tudíž k
dispozici.

Nová baterka do nějaké Tesly stojí údajně cca 400k (tedy ano, vesměs ty cca
2/3 nového). Ale lze očekávat, že ceny poletí dolů, už teď vyjde cca 28kWh
LiFePo4 v surovém stavu a za "české" na nějakých 125kč bez DPH. Tesla má
(podle modelu) 75-100kWh Li-ion nebo trochu méně LiFePO4.

Tedy si umím představit, že za rozumný peníz (ale přiznám se, že vůbec
netuším kolik bych za to chtěl) bych si něco takového uměl představit. Tedy,
že by auto fungovalo jako extender tédle baterky, s tím, že kdyby
distributor chtěl, mohl bych mu část energie v nouzi poskytnout.

Taková situace nastane kolikrát, 1-2x do měsíce? To se imho na životnosti
baterie vůbec neprojeví. Ano, ta škatule na zeď nebude stát pár peněz. Ano,
bude to jen 10-20kW, ale umím si něco takového představit ve velkém měřítku.

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/